اخبار تترلند

تترلند به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درآمد

تترلند، مرجع تخصصی مبادلات تتر در کشور، به‌تازگی به‌طور‌ رسمی به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درآمده است. به همین بهانه، در این مقاله نگاهی گذرا به این سازمان و تاریخچه شکل‌گیری آن انداخته‌ایم.

سازمان نصر

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران موسوم به «نصر» بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است. این سازمان از تیر‌۱۳۸۴ بر‌مبنای قانون «حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار» مصوب سال ۱۳۷۹ و آیین‌نامه مصوب تیر‌۱۳۸۳ هیئت‌وزیران فعالیت خود را آغاز کرد.

پیش از سال ۱۳۸۴، سازمان نصر در قالب انجمنی با نام «شرکت‌های انفورماتیک» به‌مدت بیش از ۱۰ سال فعال بوده است. در اساسنامه نصر آمده که این تشکل قرار است پل ارتباطی میان فعالان بخش خصوصی حوزه ICT و دولت باشد تا با تنظیم مناسبات فی‌مابین، علاوه‌بر سازمان‌دهی امور تجاری رایانه‌ای فضای کسب‌وکار را برای فعالان این حوزه بهبود دهد.

اهداف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

براساس توضیحات ارائه‌شده در بخش استراتژی و اهداف نصر‌، این سازمان تلاش می‌کند تا در قامت تنظیمگر مناسبات میان بخش خصوصی و دولت در حوزه فناوری اطلاعات متعهد شود:

  • از حیثیت و حقوق حرفه‌ای تک‌تک اعضای خود دفاع کند.
  • در تصمیم‌سازی برای حوزه ICT مشارکت کند.
  • بازخوردهایی از اجرای سیاست‌های نظارتی را برای تصحیح در‌اختیار نهادهای متولی بگذارد.

گفتنی است که درحال‌حاضر، سازمان نصر در ۲۹ استان کشور به‌طور مستمر فعالیت می‌کند و دست‌کم ۲۰هزار عضو حقیقی و حقوقی و فروشگاهی پروانه فعالیت از این تشکل گرفته‌اند.

کمسیون‌های تخصصی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور چندین کمیسیون تخصصی در حوزه‌های مختلف دارد؛ ازجمله:

  • کمیسیون امنیت فضای تبادل اطلاعات یا افتا
  • کمیسیون نرم‌افزار
  • کمیسیون سخت‌افزار
  • کمیسیون کسب‌وکارهای مجازی
  • کمیسیون اینترنت و خدمات فضای مجازی
  • کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز

عضویت رسمی تترلند در سازمان نصر

چندی پیش، سکوی تبادل رمزارز تترلند پس از طی مراحل قانونی و انجام مکاتبات اداری، به‌طور‌ رسمی به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درآمد.

تترلند همواره در تلاش است تا علاوه‌بر خدمت‌رسانی شفاف به معامله‌گران رمزارزها، با حضور در مجامع صنفی مختلف صدای کاربران حوزه ارزهای دیجیتال را به گوش دیگر کسب‌وکارها و نهادهای تصمیم‌ساز برساند و با اعتمادافزایی به رمزارزها، زمینه‌ساز گسترش فراگیر این ابزارهای پرداخت نوین در جامعه شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا