آموزشمتوسطمقاله

وضعیت رمز ارز بیت کوین در 6ماهه اول سال 2023 به‌همراه اخبار و حواشی آن

در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم وضعیت رمز‌ارز بیت کوین در ۶ماهه اول سال ۲۰۲۳ را بررسی کنیم. در سال جدید میلادی، بیت کوین فراز‌و‌نشیب‌­های زیادی را پشت‌سر گذاشت و امروز پس از گذشت ۶ ماه، زمان آن فرارسیده است که این روند را زیر ذره‌­بین ببریم.

ژانویه؛ پیش‌­بینی گرگ وال‌استریت از بیت کوین

در اولین ماه از سال جدید میلادی، بیت کوین برای اولین‌بار از محدوده ترس خود بیرون آمد و برایش افزایش قیمت پیش­‌بینی شد. برخی از تحلیل­گران این موضوع را تله‌­ای برای سرمایه‌­گذاران خُرد قلمداد کردند. در این ماه درحالی‌که بیت کوین هنوز روی محدوده ۱۸هزار تا ۲۰هزار دلار در نوسان بود، برخی از تحلیل­گران نیم‌نگاهی به بیت کوین ۱۲هزاردلاری نیز داشتند.

در ماه ژانویه، استراتژیست بلومبرگ اعلام کرد که بیت کوین یکی از دارایی‌­هایی است که در سال جدید میلادی بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. در ۲۱ژانویه، بیت کوین وارد کانال ۲۲هزار دلار شد. کمی بعد تحلیل­گران شاخص صلیب طلایی را روی چارت بیت کوین دیدند که از افزایش قیمت کوتاه‌­مدت آن خبر می‌­داد. در این ماه، ارزش بیت کوین به نزدیک ۲۴هزار دلار هم رسید و گرگ وال‌استریت، یعنی جردن بلفورت (Jordan Belfort)، در پادکست خود اعلام کرد که تورم آمریکا به پامپ بیت کوین منجر خواهد شد.

فوریه؛ بیت کوین بین صلیب طلایی و مرگ گیر کرده است!

در هفته اول فوریه، بیت کوین آماده عبور از کانال ۲۴هزار دلار و صعود به کانال ۳۰هزار دلار بود. در همین حین، یکی از نهنگ­‌ها ۳۱۳.۱میلیون دلار بیت کوین خرید. در پایان هفته اول این ماه، تحلیل­گران به این نتیجه رسیدند که روند بیت کوین صعودی نیست و باید منتظر کف قیمتی جدیدی باشیم!

بیت کوین در چارت بین صلیب طلایی و مرگ گیر کرده بود و هیچ‌کس نمی‌­دانست که قرار است به کدام سمت چارت برود. ۷فوریه، بیت کوین قیمت ۲۲هزار و ۸۹۲ دلار را ثبت کرد. این ماه هم‌زمان با ترند­شدن هوش­‌های مصنوعی نیز بود و هر‌کس سعی می­‌کرد از بات‌­های هوش مصنوعی درباره آینده بیت کوین سؤال کند.

در این ماه، خبردار شدیم که کشور ال­سالوادور قصد دارد سفارت بیت کوین را در ایالت تگزاس بازگشایی کند. انتهای فوریه نیز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از بیت کوین برای نداشتن وب‌سایتی مشخص و اشخاص حقوقی برای معرفی به سازمان، به‌طور جدی انتقاد کرد.

رمز ارز بیت کوین

مارس؛ بهترین زمان برای خرید بیت کوین

در مارس، بیت کوین به‌­طور متوسط رشدی ۱۰.۷درصدی را تجربه کرد. برخی از تحلیل­گران معتقد بودند که قیمت فعلی بیت کوین فراکتالی را می­‌سازد که نمونه آن را در سال ۲۰۱۵ دیدیم. این موضوع نشان‌­دهنده افزایش قیمت عجیب‌­وغریب بیت کوین در آینده نزدیک بود. آنان معتقد بودند که اگر این روند ادامه پیدا کند، باید منتظر بیت کوین ۷۰هزاردلاری باشیم. الگوی تاریخی بیت کوین در این ماه نشان می‌­داد که اکنون زمان خرید آن است.

در بررسی وضعیت رمزارز بیت کوین در ۶ماهه اول سال ۲۰۲۳، این اولین‌باری است که زمان مشخصی برای خرید بیت کوین اعلام می­‌شد. رابرت کیوساکی که ماه پیش نیز بر افزایش قیمت برخی دارایی­‌ها از‌جمله بیت کوین تأکید کرده بود، در این ماه نیز اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ قیمت این دارایی به ۵۰۰هزار دلار خواهد رسید. در اواسط مارس، دولت ایالات متحده آمریکا بیش از ۹هزار بیت کوین را به قیمت ۲۱۵.۷میلیون دلار فروخت. بیت کوین این ماه را در محدوده ۲۸هزار دلار به‌پایان رساند.

آوریل؛ بازار در حال سقوط و فرار بیت کوین

در شروع این ماه، خالق اندیکاتور بولینگر گفت که بیت کوین در فشار افزایش است. در هفته اول ماه آوریل، تقابلی از خریداران و فروشندگان بیت کوین تحلیل شد که نشان می‌­داد آنان به حرکت بعدی بازار اطمینان ندارند. ۱۰آوریل، چند تحلیل­گر برجسته ارز دیجیتال در‌ادامه بررسی وضعیت رمزارز بیت کوین در ۶ماهه اول سال ۲۰۲۳ کانال بیش از ۳۰هزار دلار را برای بیت کوین مشخص کردند.

۱۹آوریل، بزرگ­‌ترین لیکویید سال جدید اتفاق افتاد که در آن، بیت کوین نیز کاهش قیمت ۵درصدی را تجربه کرد و ارزشش به ۲۹هزار و ۲۸۱ دلار رسید. در هفته­‌های پایانی این ماه، قیمت بیت کوین افزایش یافت؛ به‌گونه‌ای که بانک ۴۰۰ساله آینده اقتصاد را بیت کوین دانست.

می؛ جشن پیتزا با چاشنی ناامیدی

در هفته اول می، هدف ۳۶هزار دلار برای بیت کوین مشخص شد و بسیاری به رشد آن امیدوار بودند. تحقیقات ماتریکس‌پورت نشان داد که افزایش ۲۵واحدی نرخ بهره فدرال رزرو آخرین افزایش چرخه باشد و پس‌ازآن، بیت کوین بتواند روند صعودی‌اش را ادامه دهد.

در بحبوحه تورم وحشتناک ایالات متحده آمریکا، بیت کوین به کانال ۲۸هزار دلار سقوط کرد. در همین تاریخ، دولت آمریکا با فروش ۹,۸۰۰ بیت کوین، قیمت این رمزارز را بازهم کاهش داد. دقیقاً در ساعت­‌های اولیه ۱۵می، بیت کوین با رشد ۲درصدی از مقاومت حیاتی ۲۷هزار و ۲۰۰ دلار گذر کرد.

۲۱می، یک عدد خودرو تویوتا پریوس که سال‌­ها پیش به قیمت ۱,۰۰۰ بیت کوین خریده شده بود، به‌­عنوان یادگاری‌ای تاریخی به‌حراج گذاشته شد. ۲۲می نیز روز پیتزای تاریخی بیت کوین بود. بیت کوین این ماه را در محدوده ۲۷هزار دلار به‌پایان رساند. ماه می اولین ماهی بود که بیت کوین بازدهی منفی داشت.

ژوئن؛ بیت کوین همچنان ادامه می‌­دهد

در بررسی وضعیت رمز‌ارز بیت کوین در ۶ماهه اول سال ۲۰۲۳، گفتیم که در ماه می بیت کوین برای اولین‌بار بازدهی منفی را ثبت کرد. با ورود به ماه ژوئن، آمار­های منتشرشده در این ماه نشان می‌­داد از محبوبیت بیت کوین کاسته شده است؛ چراکه از یک سو، مردم بیت کوین را در اینترنت کمتر جست‌­و­جو می‌­کردند و از سوی دیگر، بیت کوین به بیشترین ارزش خود رسیده بود.

در پایان هفته اول ژوئن، بیت کوین در محدوده ۲۶هزار و ۷۰۰ دلار بود؛ اما ۱۰ژوئن بازار ارزهای دیجیتال سقوطی دیگر را تجربه کرد. در این سقوط، قیمت بیت کوین ۳.۵درصد کاهش یافت و به محدوده ۲۵هزار و ۴۰۰ دلار رسید.

به‌­نظر می‌­رسید درگیری صرافی‌­ها و دولت ایالات متحده آمریکا در این سقوط نقش مهمی ایفا کرده باشد. در هفته­‌های پایانی ژوئن، بیت کوین در محدوده ۳۰هزار دلار بود. در هنگام نگارش این مقاله، هنوز ماه ژوئن به‌پایان نرسیده است تا بدانیم قیمت آن در چه کانالی در نوسان است.

جمع­‌بندی

در این مقاله از بلاگ تترلند، وضعیت رمز‌ارز بیت کوین در ۶ماهه اول سال ۲۰۲۳ را به‌طورکامل بررسی کردیم. لازم است به این نکته اشاره کنیم که دقیقاً مشخص نیست بیت کوین چه آینده‌­ای پیش رو دارد؛ زیرا دیدگاه‌ها در‌این‌باره ضد‌و‌نقیض هستند.

برخی از کارشناسان از افزایش قیمت بیت کوین و برخی دیگر از کاهش آن خبر می‌­دهند؛ البته جمع‌­بندی ما درباره آینده نیست. با بررسی روند ۶ماهه بیت کوین مشخص شد این ارز دیجیتال، تنها در محدوده ۲۰هزار تا ۳۰هزار در نوسان بوده و هنوز افزایش یا کاهش قیمتی بزرگی را تجربه نکرده است.

 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا