مبتدیمقاله

کدام شرکت‌های معروف از پرداخت ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال و پرداخت ارز دیجیتال این روزها در سرخط خبرها قرار دارند. برای مثال، ارزش بیتکوین برای اولین‌بار به رکورد ۶۰,۰۰۰ دلار رسید. گفته می‌شود که ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا، میلیاردها دلار روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده است.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌طور فزاینده‌ای به جریانی اصلی تبدیل شده است. به‌دلیل نوسان‌های آن‌ها، فرصت‌های استفاده از رمزارزها در‌‌مقایسه‌با پول رایج تا حدودی ممکن است محدود به‌نظر برسد. با‌این‌حال، شاید همه‌چیز فرق کند و گسترده‌تر از امروز شود.

دراین‌میان، تعداد زیادی از شرکت‌های فعال در حوزه‌‍‌های کاری مختلف وجود دارند که از رمزارزها پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند تا از رمزارزها به‌عنوان روش رسمی پرداخت کالا و خدمات خود استفاده کنند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، برخی از شرکت‌های بزرگ‌ و معروف‌ استفاده‌کننده از پرداخت ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

شرکت بیمه AXA

این کارگزار واسطه بیمه به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا از بیتکوین به‌عنوان گزینه پرداخت قبض‌ها استفاده کنند. از سال ۲۰۱۹، این شرکت تصمیم‌گیری برای استفاده از ارزهای رمزپایه را در دست بررسی دارد. این امر نشان می‌دهد که تقریباً یک‌سوم از افراد ۱۸ تا ۵۵ ساله یا قبلاً روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند یا به انجام آن علاقه‌مند بوده‌اند.

شرکت بیمه AXA

درحال‌حاضر، مشتریان برای پرداخت حق بیمه خود ازطریق معامله ارز دیجیتال Bitcoin Suisse، کد مرجع چاپ‌شده در قبض بیمه‌نامه‌ها را دارند که سپس آن‌ها را به فرانک سوئیس تبدیل می‌کند.

شرکت مایکروسافت

مایکروسافت، یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ‌ جهان، پرداخت‌‎های بیتکوین را می‌پذیرد. این شرکت به‌نوعی اعتماد‌به‌نفس خود را در استفاده از رمزنگاری‌ها القا می‌کند. با استفاده از اعتبار برای پرداخت خدمات حساب‌های کاربری، از بیتکوین می‌توان برای پرداخت مجموعه‌ای از خدمات، از‌جمله Xbox Live و Skype استفاده کرد.

شرکت مایکروسافت

علاقه شرکت مایکروسافت به فناوری رمزنگاری به همین‌جا ختم نمی‌شود. مایکروسافت با استفاده از بلاکچین، ION، پلتفرم احراز هویت دو‌لایه در شبکه بیتکوین را راه‌اندازی کرده است. به‌جای پرداخت، این فناوری شناسه‌های دیجیتالی را برای تأیید هویت آنلاین ایجاد می‌کند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای استارباکس

پس از آزمایشی گسترده، مشتریان استارباکس اکنون می‌توانند با استفاده از برنامه جدید Bakkt هزینه نوشیدنی‌های خریده‌شده خود از استارباکس را با بیت‌کوین پرداخت کنند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای استارباکس

به‌گفته سازندگان این برنامه، ۵۰۰,۰۰۰ نفر از این برنامه با دسترسی زود‌هنگام، فقط از کیفپول دیجیتال به‌عنوان روش پرداخت استفاده كردند.

شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا

خودروساز الکتریکی تسلا به یکی از تازه‌ترین شرکت‌های ماه‌های اخیر مبنی‌بر پذیرش پرداخت بیتکوین برای خرید خودرو در ایالات متحده تبدیل شد.

شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا

این اتفاق به پشتوانه سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیارد‌دلاری (۱.۲میلیارد‌یورویی) ارز رمزنگاری‌شده شرکت ایلان ماسک در ماه فوریه رخ می‌دهد.

فروشگاه اینترنتی آمازون و پرداخت ارز دیجیتال

در اوایل سال جاری، گزارش شد که آمازون در حال پیوستن به سایر غول‌های فناوری از‌جمله فیسبوک است و زمینه را برای ایجاد و استفاده از ارز رمزنگاری‌شده اختصاصی خود فراهم می‌کند.

فروشگاه اینترنتی آمازون و پرداخت ارز دیجیتال

گفته شده است که شرکت تجارت الکترونیکی هنوز رمزارزها را مستقیماً قبول نمی‌کند. باوجوداین، می‌توانید کوپن‌های آمازون را ازطریق شرکت Bitrefill فقط به‌صورت ارز دیجیتال تهیه کنید؛ بستری که با تبدیل بیتکوین به کارت‌های هدیه و خدمات دیگر، زندگی با ارزهای رمزپایه را آسان می‌کند.

ویزا

شرکت کارت اعتباری ویزا در پایان ماه مارس تأیید کرد که در حال آزمایش طرحی با سیستم Crypto.com برای پذیرش ارز رمزپایه برای تسویه معاملات در شبکه پرداخت خود است.

ویزا

اکنون این شرکت USD (USDC)، ارز پایدار رمزنگاری‌شده بیت‌‎کوین که پشتوانه یک دلار آمریکا دارد، می‌پذیرد.

پی‌پال

به‌دنبال اعلامیه‌ای در اکتبر سال گذشته، کاربران پی‌پال هم‌اکنون می‌توانند چند ارز رمزنگاری منتخب ازجمله بیتکوین، اتریوم، بیتکوین کش و لایتکوین را تبادل کنند.

پی‌پال

علاوه‌بر‌این، کاربران می‌توانند ارزهای رمزپایه را ازطریق برنامه PayPal ردیابی کنند. تنها اشکال این است که پول از کیف‌پول دیجیتال شرکت انتقال‌دادنی نیست.

شرکت هواپیمایی بالتیک

خط هوایی AirBaltic شرکت لتونی اولین شرکت هواپیمایی در جهان بود که بیتکوین را به‌عنوان روش پرداخت پذیرفت. طبق گفته این شرکت، از زمان راه‌اندازی گزینه پرداخت در هفت سال پیش، بیش از ۱,۰۰۰ معامله با بیتکوین پردازش کرده است.

AirBaltic

تصمیم این شرکت برای این کار، باعث شد تا سال بعد شرکت هواپیمایی دیگر در اروپای‌شرقی، LOT Polish Airlines، از آن پیروی کند.

کوکاکولا

Amatil، توزیع‌کننده عظیم نوشیدنی‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه، ازطریق مشارکت با پلتفرم Centrapay ارز رمزنگاری‌شده را به‌عنوان روش پرداخت فعال کرده است.

کوکاکولا

از سال ۲۰۲۰ تاکنون، بیش از ۲,۰۰۰ دستگاه فروش در استرالیا و نیوزیلند وجود دارد که آماده دریافت ارز دیجیتال برای فروش نوشیدنی هستند.

خطوط هوایی LOT لهستان

در پی اقدام شرکت هواپیمایی airBaltic، شرکت هواپیمایی LOT Polish نیز در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که بیتکوین را به‌عنوان روش پرداخت پروازها می‌پذیرد.

LOT Polish

با وجود گذشت شش سال از این تصمیم، LOT همچنان تنها ایرلاین اروپایی است که ارز رمزنگاری‌شده را به‌عنوان گزینه پرداخت مجاز می‌داند.

Expedia

Expedia یکی از آژانس‌های مسافرتی برجسته‌‌ای است که ازطریق مشارکت با پلتفرم رزرو سفر Travala، پرداخت ازطریق بیت‌کوین را قبول می‌کند.

Expedia

اکنون می‌توانید ۷۰۰,۰۰۰ هتل را از فهرست‌های وب‌سایت با بیش از ۳۰ ارز دیجیتال مختلف ازجمله بیتکوین رزرو کنید.

جمع‌بندی

امروزه، شرکت‌ها و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند که پرداخت ازطریق ارزهای دیجیتال ازجمله بیتکوین و تتر را برای مشتریان خود امکان‌پذیر کرده‌اند و روز‌به‌روز بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا