مقاله

تتر گلد چیست؟ چرا تتر گلد از خود طلا بهتر است؟

در دنیای رمزارزها، تتر گلد (Tether Gold) به‌عنوان استیبل‌کوین منحصر‌به‌فردی شناخته می‌شود که راه جدیدی را برای سرمایه‌گذاران به‌منظور دسترسی به مزایای سرمایه‌گذاری در بازار طلا فراهم کرده است.

این رمزارز تخصصی یک توکن با پشتوانه طلای فیزیکی است و ارزشی معادل یک اونس طلا دارد. به‌همین‌دلیل، معاملات انجام‌شده بر‌پایه این رمزارز ثبات و امنیت بیشتری در شرایط تورم و نوسان‌های دارند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، توضیح می‌دهیم که تتر طلا چیست و چگونه کار می‌کند و چرا در‌مقایسه‌با خود طلا گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی تتر گلد یا تتر طلا

۲۰‌ژانویه‌۲۰۲۰، ژان ولدر، مدیر‌عامل Tether Limited، شرکت پشتیبان تتر، پروژه تتر گلد (XAUT) را معرفی کرد. برخلاف رمزارزهای سنتی، ارزش تتر طلا به ارز‌های فیاتی مانند دلار آمریکا وابسته نیست؛ بلکه ارزشش مستقیماً به قیمت طلا وابسته است. به‌عبارت‌دیگر، سرمایه‌گذاران می‌توانند هر توکن تتر گلد را با یک اونس طلا بازخرید کنند.

طبق ادعای تتر لیمیتد، این شرکت همواره مقداری معادل طلا را برای رمزارزهای خود ذخیره می‌کند تا بتواند از هر توکن طلای در‌گردش در بازار پشتیبانی و شفافیت و قابلیت اطمینان را برای معاملات مالی رمزارزهای خود تضمین کند.

مزایای خرید و فروش تتر طلا درمقایسه‌با سرمایه‌گذاری سنتی با خرید و مالکیت طلا

سرمایه‌گذاری در بازار طلا برای مدت‌ طولانی یکی از روش‌های محبوب‌ برای حفظ ارزش سرمایه افراد بوده است. باوجوداین، در سال‌های اخیر و با معرفی رمزارزها و نوسان‌های ارزش دلار (به‌خصوص در ایران) معامله استیبل‌کوین‌ها، ازجمله خرید تتر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در این زمینه، علاقه به سرمایه‌گذاری در بازار طلا، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران سنتی، به ظهور تتر طلا (Tether Gold) و معرفی گزینه‌ای جدید و جذاب برای خرید‌و‌فروش طلا منجر شد که از مزایای متعددی درمقایسه‌با خرید‌و‌فروش خود طلا برخوردار است. در‌ادامه‌، مزایای خرید و فروش تتر گلد را بیان می‌کنیم.

دسترسی و نقدینگی درخورتوجه

یکی از مزایای مهم تتر گلد برخورداری از دسترسی و نقدشوندگی چشمگیر است. مالکیت طلای فیزیکی به‌معنای نیاز به محلی برای ذخیره و نگه‌داری حجم زیادی از فلز است. برای این منظور، سرمایه‌گذاران مجبورند گاوصندوق شخصی یا صندوق امانات بانک‌ها را در نظر بگیرند که هر دو معایب مهمی دارند؛ مانند دشواری حمل‌ونقل و کمبود نقد‌شوندگی در خرید‌و‌فروش.

این در حالی است که تتر طلا، تنها نمایشی دیجیتالی از مالکیت طلا ارائه می‌کند که مشکلات مرتبط با دسترسی و نقدشوندگی را از بین می‌برد. علاوه‌براین، دسترسی به آن بسیار ساده است و در‌عین‌حال می‌توان آن را به‌راحتی در صرافی‌های رمزارزهای مختلف معامله کرد. این میزان از قابلیت دسترسی و نقدشوندگی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به‌سرعت وارد موقعیت‌های خرید‌و‌فروش و از آن خارج شوند و انعطاف‌پذیری بیشتری در‌مقایسه‌با طلای فیزیکی فراهم می‌کند.

امنیت و مالکیت

خریدوفروش تتر طلا نگرانی‌های مربوط به نحوه نگه‌داری و ذخیره‌سازی ایمن طلای فیزیکی را کاملاً برطرف می‌کند. نگه‌داری طلای فیزیکی نیازمند امکانات ذخیره‌سازی ایمن، بیمه، تجهیزات ضد‌سرقت و پذیرش ریسک همیشگی سرقت و از‌دست‌دادن سرمایه است.

در‌مقابل، تتر گلد به‌عنوان استیبل‌کوینی مطمئن با پشتوانه طلای فیزیکی، راه‌حل ساده‌ای برای از‌بین‌بردن تمام این خطرها و هزینه‌های اضافی است. خرید تتر طلا در‌حقیقت شیوه‌ نوینی از سرمایه‌گذاری است که با تضمین حفظ دارایی‌های طلای سرمایه‌گذاران به‌واسطه نهادی مورد‌اعتماد، امنیت سرمایه و آرامش‌خاطر آنان را تأمین می‌کند.

مالکیت کسری تتر طلا

یکی دیگر از مزایای تتر گلد، امکان خرید تتر طلا در واحدهای کسری است. مالکیت طلای سنتی اغلب مستلزم خرید اونس کامل یا مقادیر بیشتر است که می‌تواند مانع مهمی برای سرمایه‌گذاران در مقیاس کوچک باشد.

با معرفی تتر گلد، امکان خریدوفروش تتر طلا با مالکیت کسری برای مقادیر کمتر از یک اونس و با هر کسری از مقدار واحد فراهم شد. بدین‌ترتیب، امروزه سرمایه‌گذاران می‌توانند واحدهای کوچک‌تری از طلا را نگه‌داری و معامله کنند و این موضوع باعث شده است تا طیف وسیع‌تری از افراد به سرمایه‌گذاری ساده و مقرون‌به‌صرفه در این بازار دسترسی داشته باشند.

گلد تتر

سهولت بیشتر و هزینه‌های کمتر تراکنش‌ها

خریدوفروش تتر طلا معاملات یکپارچه را تسهیل می‌کند و مشکلات لجستیکی مرتبط با انتقال فیزیکی طلا را از بین می‌برد. معاملات سنتی طلا اغلب شامل حمل‌ونقل و هزینه‌های ارزیابی مالیات و سایر هزینه‌هاست.

در‌مقابل، تتر گلد که دارایی دیجیتال است، امکان انتقال فوری را با هزینه‌های بسیار کمتر از تراکنش‌های فیزیکی طلا فراهم می‌کند. این ویژگی تتر گلد را برای کسانی جذاب می‌کند که به‌دنبال راهی مقرون‌به‌صرفه و ساده برای خرید‌و‌فروش تتر طلا و انجام معاملات مرتبط با آن هستند.

پوشش ریسک و تنوع پرتفوی

طلا همواره به‌عنوان دارایی و روش سرمایه‌گذاری ایمن در‌برابر تورم و نوسان‌های بازار در نظر گرفته می‌شده است. بااین‌حال، معرفی تتر گلد مزایای بیشتری به این ویژگی مهم طلا افزوده است. در‌حقیقت، خرید تتر طلا فرصتی در‌اختیار سرمایه‌‎گذاران قرار می‌دهد تا علاوه‌بر بهره‌مندی از ارزش طلای فیزیکی، از مزایای دارایی دیجیتال و متناسب با بازارهای مالی مدرن نیز بهره‌مند شوند.

تتر گلد با ترکیب ثبات طلا با راحتی و تطبیق‌پذیری رمزارزی تخصصی، راه منحصر‌به‌فردی برای پوشش ریسک و تنوع پورتفولیو، به‌ویژه در شرایط نامطمئن اقتصادی، فراهم می‌کند.

شفافیت و حسابرسی دقیق تتر گلد

تتر لیمیتد، شرکت معرف و مالک تتر گلد، تأکید بسیاری بر شفافیت می‌کند و برای اطمینان از مشروعیت تمامی تراکنش‌ها و عملیات مالی خود، تحت ممیزی‌های منظم قرار می‌گیرد. تتر گلد با ارائه گزارش‌های شفافیت Real Time، بینش همه‌جانبه و دقیقی درباره ذخایر طلای این شرکت به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند. همچنین، به آن‌ها اطمینان می‌دهد که هر توکن واقعاً به‌واسطه طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود.

این ممیزی‌ها را که شرکت‌های معتبر انجام می‌دهند، اعتبار و قابلیت اطمینان خرید‌و‌فروش تتر طلا را افزایش می‌دهد و آن را به گزینه‌ای جذاب برای کسانی تبدیل می‌کند که به‌دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن و شفاف هستند.

تولید محصول

علاوه‌بر ثبات و افزایش ارزش بالقوه طلا، تتر گلد فرصت تولید بازده را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. برخی از پلتفرم‌ها و صرافی‌ها خدمات وام‌دهی یا سهام‌داری را برای تتر طلا ارائه می‌کنند که به مالکان امکان می‌دهد تا از دارایی‌های خود سود کسب کنند.

این ویژگی باعث افزایش قابلیت سرمایه‌گذاری این رمزارز می‌شود؛ زیرا در عین بهره‌مندی از ثبات و حفظ ارزش طلا، امکان کسب درآمد غیرفعال را نیز برای مالکان فراهم می‌کند.

دسترسی جهانی و فراگیری

معاملات انجام‌شده بر بستر تتر گلد از مرزهای جغرافیایی فراتر می‌رود و به سرمایه‌گذاران در سراسر جهان کمک می‌کند تا در بازار طلا مشارکت کنند. مالکیت سنتی طلا اغلب مستلزم نزدیکی به تأسیسات ذخیره‌سازی فیزیکی طلا یا اتکا به بازارهای محلی بوده است.

با تتر گلد سرمایه‌گذاران تا وقتی به اینترنت متصل باشند، می‌توانند از هر مکان جغرافیایی در سراسر دنیا به بازار طلا دسترسی داشته باشند. این دسترسی جهانی فراگیری را تقویت می‌کند و به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا فارغ از موقعیت مکانی خود، در سرمایه‌گذاری‌های طلا شرکت کنند.

نوآوری و ادغام

همان‌طور‌که تتر طلا محبوبیت و مقبولیت بیشتری می‌یابد، ادغام آن با اکوسیستم گسترده رمزارزها درها را به‌روی برنامه‌های کاربردی نوآورانه باز می‌کند. برای مثال، تتر گلد را می‌توان در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به‌کار برد و شرایطی فراهم کرد تا کاربران بتوانند از دارایی‌های طلای خود برای خدمات مالی مختلف مانند وام و استقراض و وثیقه استفاده کنند.

ناگفته نماند که قابلیت‌های تتر گلد برای تعامل با سایر رمزارزها و پلتفرم‌های مبتنی‌بر بلاکچین، لایه‌ای از تطبیق‌پذیری را اضافه و به‌طور یکسان فرصت‌های جدیدی را برای توسعه‌ تتر و تتر گلد باز می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب، تتر طلا، استیبل‌کوینی اختصاصی با ارزشی معادل یک اونس طلا را معرفی کردیم و مزایای آن را شرح دادیم. همان‌طور‌که گفتیم، تتر گلد با ترکیب ثبات طلای فیزیکی با راحتی و دسترسی درخورتوجه به دارایی دیجیتال، رویکردی نوآورانه برای مالکیت طلا را فراهم کرده است.

خریدوفروش این رمزارز با مالکیت جزئی و سهولت در معاملات و قابلیت پوشش ریسک، برخی از مزایای متمایز آن درمقایسه‌با مالکیت طلای سنتی است. بر همین اساس و با در‌نظر‌گرفتن تغییرات مهم بازارهای مالی و نیز دسترسی و نقدینگی و مقرون‌به‌صرفه‌بودن تراکنش‌های این رمزارز، خرید‌و‌فروش تتر گلد را می‌توان به‌عنوان جایگزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری سنتی در بازار طلا دانست.   

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا