اخبار

افزایش انتقادها به رئیس‌جمهور السالوادور در پی ریزش قیمت بیت کوین

۷‌سپتامبر‌۲۰۲۱، زمانی که قیمت بیت کوین در بازار حدود ۵۰هزار دلار بود، کشور السالوادور آن را به‌عنوان ارز قانونی معرفی کرد. از آن زمان، دولت نایب بوکله (Nayib Bukele) سود سرشاری از سرمایه‌گذاری‌های اولیه بیت‌کوین خود به‌دست آورد؛ زیرا این رمزارز به بیشترین سطح قیمتی خود، یعنی ۶۹هزار دلار رسید و به طرح‌های توسعه زیرساخت‌های مختلف کشور منجر شد.

با‌این‌حال با افزایش تنش‌ها به‌دلیل کاهش قیمت بیت کوین، بوکله، رئیس‌جمهور این کشور را بر آن داشت تا توصیه‌هایی به سرمایه‌گذارانی کند که نگران طولانی‌شدن بازار نزولی هستند. او در توییتی گفت:

اگر در BTC سرمایه‌گذاری کرده‌اید، سرمایه‌گذاری شما امن است و ارزش آن پس از بازار نزولی به‌شدت افزایش خواهد یافت. صبر کلید موفقیت است.

این توصیه با واکنش‌های متفاوت عموم مردم روبه‌رو شد؛ زیرا بسیاری به این واقعیت اشاره کردند که السالوادور اغلب بیت‌کوین‌های خود را با قیمتی بسیار گران‌تر از ارزش فعلی بازار تهیه کرده است. در‌حالی‌که منتقدان انتظار دارند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به روند نزولی‌شان ادامه دهند، برخی معتقدند که تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های درون شبکه نشان‌دهنده بازگشت مجدد بیت‌کوین به دوران باشکوه سابقش است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا