آموزشمتوسطمقاله

رمزارز AiDoge چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ارز دیجیتال AiDoge چه می‌دانید؟ دور از ذهن نیست که در آینده فناوری هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها حضوری فعال داشته باشد. امروزه، این فناوری با معرفی اپلیکیشن‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد نفوذ در قلمرو ارزهای دیجیتال را شروع  کرده است. 

یکی از پروژه‌هایی که در این زمینه توجه زیادی را به خود جلب کرده است، ارز دیجیتال ArbDoge AI یا به‌اختصار AiDoge نام دارد. این رمزارز میم‌کوینی است که به‌عنوان بخشی آزمایشی روی بلاکچین آربیتروم (Arbitrum) اجرا می‌شود.

در این مطلب از بلاگ تترلند، قصد داریم درباره رمزارز AiDoge به‌طور مفصل صحبت کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

AiDoge چیست و ویژگی‌های آن کدام است؟

Techopedia می‌نویسد که AiDoge رمزارز جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از پیش‌نویس‌های متنی میم‌های تولید‌شده با هوش مصنوعی ایجاد کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این پروژه، Meme Feed است که در آن میم‌ها به‌صورت مرتب نمایش داده می‌شوند. به‌طور‌کلی، Meme Feed مجموعه‌ای از میم‌هاست که به‌صورت پیوسته در یک مکان قرار می‌گیرند تا کاربران بتوانند آن‌ها را پشت‌‌سر‌هم و بر‌اساس ترتیب زمانی، جدیدترین میم‌ها را مشاهده کنند.

توسعه‌دهندگان برای ایجاد میم‌های محبوب تشویق می‌شوند و پاداش رمزارزی دریافت می‌کنند. این می‌تواند دیگران را تحریک کند تا خلاقیت بیشتری به‌خرج دهند و با استفاده از روش‌های خلاقانه، میم‌هایی بی‌نظیر و جذابی ایجاد کنند تا در صدر رتبه‌بندی Meme Feed قرار گیرند.

برای تعیین کیفیت میم‌ها، AiDoge مکانیزم رأی‌گیری را پیاده‌سازی کرده است تا به کاربران امکان دهد به میم‌های موجود در Meme Feed رأی مثبت یا منفی دهند. افزون‌براین، این پلتفرم به کاربرانی که رأی می‌دهند، با توکن $AI پاداش می‌دهد.

ویژگی مهم دیگر این رمزارز مکانیزم قرارداد هوشمند آن است. با قفل‌کردن توکن‌ها در قراردادهای هوشمند این پلتفرم، کاربران می‌توانند پاداش‌هایی کسب کنند که می‌توان آن را با رمزارزی دیگر تعویض یا برای خرید اعتبار استفاده کرد.

مکانیزم قرارداد نقش مهمی در کاهش عرضه رمزارز ایفا می‌کند و درنتیجه، قیمت آن را افزایش می‌دهد. به‌طور‌کلی، AiDoge با امکان تولید بی‌دردسر میم، نیاز واقعی صنعت رمزارز را حل می‌کند.

توکن اصلی AiDoge، با عبارت $AI مشخص می‌شود که از آن به‌منظور تولید میم به‌عنوان اعتبار اولیه برای پرداخت استفاده می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت AiDoge

چندین عامل مختلف می‌توانند بر قیمت این رمزارز تأثیر بگذارند. در‌ادامه، به برخی از این عوامل اصلی اشاره می‌کنیم که قیمت $AI را تعیین می‌کنند و به شما در تشخیص این موضوع کمک می‌کنند که آیا این رمزارز از ارزهای برتر آینده خواهد بود یا خیر.

توکنومیکس (Tokenomics) قوی

توکنومیکس مخفف عبارت Token Economics به‌معنای «اقتصاد توکن» است و مجموعه قوانین و مقرراتی است که عرضه و توزیع توکن را تنظیم می‌کند. هدف اصلی Tokenomics، ایجاد رشد و پایداری در ارزش توکن است. توکنومیکس AiDoge، سه ویژگی اصلی دارد که آن را از سایر رمزارزها متمایز می‌کند و احتمالاً به افزایش قیمت آن در آینده منجر خواهد شد: 

  • برنامه‌ای ۱۰ساله برای این رمزارز وجود دارد که نشانگر دید بلندمدت تیم برای آن است. این بدان‌معناست که عرضه ناگهانی درخورتوجهی وجود نخواهد داشت که باعث کاهش قیمت آن شود.
  • عرضه رمزارز AiDoge محدود است. این یعنی فقط یک‌تریلیون توکن از آن وجود خواهد داشت و در پایان برنامه زمان‌بندی، رمزارز به حالت کاهشی خواهد رفت.
  • رمزارز $AI تقاضای زیادی در بازار دارد. به‌عنوان مثال، سرمایه‌گذاران آن را برای معامله مبتنی‌بر هوش مصنوعی تولیدی می‌خرند و ازطریق آن پاداش‌هایی برای معاملات خود کسب می‌کنند. مهم‌تر از همه اینکه سازندگان برای ایجاد میم به آن نیاز دارند.

هیجان‌های بازار هوش مصنوعی

پس از پیش‌فروش اولیه، این رمزارز در بسیاری از صرافی‌ها به‌عنوان ارز هوشمند شناخته شد. بسیاری از سرمایه‌گذارها و صرافی‌هایی که از فروش اولیه غافل شده بودند، برای عقب‌نماندن از دنیای هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید تصمیم گرفتند تا این رمزارز را به مجموعه‌شان اضافه کنند. 

درواقع با‌توجه‌به قابلیت اصلی این رمزارز در بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ایجاد میم، قبل از گسترش آن در صرافی‌ها، تحت‌تأثیر هیجان فناوری هوش مصنوعی قرار می‌گیرد که این می‌تواند تأثیر مثبتی بر قیمت آن بگذارد.

تقاضا برای ساخت میم 

یکی از عوامل اصلی تقاضا افرادی هستند که می‌خواهند از هوش مصنوعی برای ایجاد میم استفاده کنند. ازآن‌جاکه رمزارزها به‌شدت تحت‌تأثیر جامعه قرار می‌گیرند، می‌توان انتظار داشت که بسیاری از تولیدکنندگان قبلی و جدید محتوا به آن مراجعه می‌کنند تا «بازی میم» خود را بهبود بخشند.

این پلتفرم ایجاد میم‌های منحصربه‌فرد و جذاب را آسان‌تر از همیشه می‌کند و سازندگان بسیاری که قبلاً منابع لازم برای منتشر‌کردن محتوا در رسانه‌های اجتماعی نداشته‌اند، احتمالاً به آن جذب خواهند شد. به همین ترتیب، تقاضا برای استفاده از پلتفرم تأثیر مثبتی بر قیمت رمزارز خواهد گذاشت.

چگونه AiDoge را بخریم؟

چگونه AiDoge را بخریم؟

از‌آن‌جاکه این رمزارز هنوز در مرحله اولیه ورود خود به بازار قرار دارد، بهترین گزینه این است که آن را از وب‌سایت اصلی تهیه کنید. درادامه مطلب، توضیح می‌دهیم که چگونه در کمتر از ۱۰ دقیقه توکن‌ AiDoge را بخرید.

مرحله اول: ایجاد کیف‌پول دیجیتال

ابتدا باید کیف‌پول دیجیتال ایجاد کنید. ساده‌ترین گزینه برای شروع متامسک (MetaMask) است. به وب‌سایت MetaMask بروید و این کیف‌پول را روی دستگاه خود دانلود و طبق دستورالعمل‌های موجود در صفحه برای ایجاد حساب خود عمل کنید. عبارت امنیتی کیف‌پول خود را محفوظ و خصوصی نگه دارید و به هیچ‌کس نشان ندهید.

مرحله دوم: خرید ارز برای داشتن سرمایه اولیه

حال باید برای کیف‌پول دیجیتال خود ارز بخرید. از‌آن‌جاکه این ارز دیجیتال توکنی اتریومی است، توصیه می‌کنیم که کیف‌پول خود را با اتریوم (ETH) شارژ کنید. گفتنی است که این پلتفرم ارزهای USDT و BNB را نیز می‌پذیرد.

مرحله سوم: اتصال کیف‌پول خود به AiDoge

به وب‌سایت AiDoge بروید و روی Buy Now کلیک و نوع کیف‌پول خود را انتخاب کنید. حال طبق دستورالعمل‌های روی صفحه، مراحل را به‌پایان برسانید تا اتصال کیف‌پولتان تکمیل شود.

مرحله چهارم: خرید توکن‌های $AI

مقدار توکن‌ مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس، طبق دستورالعمل‌های موجود روند خرید خود را کامل کنید و هنگام مشاهده پیام هشدار در کیف‌پول خود، تأیید تراکنش را انجام دهید.

مرحله پنجم: درخواست توکن‌های خود

درپایان باید شماره مخصوص کیف‌پول را مشخص کنید تا توکن‌ها در آن ذخیره شوند. پس از ثبت موفق، ارز خریده‌شده خود را می‌توانید در کیف‌پولتان پیدا کنید.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال ArbDoge AI بر ترند میم‌کوین‌ ها تمرکز دارد که این روزها در بازار ارزهای دیجیتال بسیار محبوب شده است. در‌عین‌حال، توکن AIDOGE با ارائه خدمات مبتنی‌بر فناوری هوش مصنوعی، رویکرد متفاوتی را در‌مقایسه‌با سایر میم‌کوین‌ها اتخاذ کرده است.

همه توکن‌های این رمزارز از‌طریق ایردراپ و به‌طور عادلانه و غیرمتمرکز در بین اعضای جامعه توزیع می‌شوند. هرکسی که این ارز را در‌اختیار داشته باشد، به بخش‌های آتی این پروژه هوش مصنوعی می‌تواند دسترسی پیدا کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

منبع
techopedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا