آموزشمتوسطمقاله

معرفی ارز دیجیتال کریپتو دات کام (Crypto.com)

کریپتو دات کام نام ارز دیجیتالی است که به‌اختصار آن را CRO نیز می‌نامند. این ارز رمزنگاری‌شده را Crypto.com ارائه می‌دهد. اهداف اصلی سازندگان ارز دیجیتال مذکور عبارت‌اند از: ۱. شتاب‌بخشیدن به روند پذیرش ارزهای دیجیتال؛ ۲. نظارت بیشتر بر پول‌های کاربران؛ ۳. محافظت بهتر از داده‌های کاربران؛ ۴. پنهان نگه‌داشتن هویت کاربران.

جدا از آنچه درباره کریپتو دات کام گفتیم، ازجمله ویژگی‌های این ارز دیجیتال می‌توانیم به غیرمتمرکز و منبع‌باز ‌بودن آن اشاره کنیم. این بلاک‌چین در گام نخست می‌کوشید از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و با کمک‌گرفتن از Crypto Pay‌، پرداخت رمز‌ارزها را گسترش دهد. گام دیگر و کنونی این شرکت افزایش میزان دسترسی به پلتفرم CRO است تا بتواند وضعیت دیگر محصولات ارائه‌شده را بهبود ببخشد.

پایه‌گذاران کریپتو دات کام (Crypto.com)

سال ۲۰۱۶، شرکت Crypto.com ارز دیجیتال کریپتو را با هدف جلب نظر مردم به پدیده رمزارزها ارائه داد. نام پیشین کریپتو دات کام Monaco بود که چهار نفر آن را پایه‌گذاری کرده بودند. دلیل شهرت این رمزارز، فراهم‌کردن فرصت تبادل وام و دریافت آن است. ناگفته نماند کریپتو دات کام بیش از ۱۰میلیون نفر کاربر دارد که بیشترشان سرمایه‌گذار و بازرگان هستند.

پایه‌گذاران-کریپتو-دات-کام

اولین پایه‌گذارِ کریپتو دات کام کریس مارس‌زالک (Kris Marszalek) لهستانی نام دارد. او در دانشگاهی به نام Adam Mickiwiez تحصیلاتش را به‌پایان رسانده است. پیش از پایه‌گذاری کریپو دات کام، وی سه شرکت در زمینه‌های تولید لوازم الکترونیک و تجارت الکترونیک و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند راه‌اندازی و آن‌ها را مدیریت کرد.

دومین بنیان‌گذار رمزارز مذکور رافائل ملو (Rafael Melo) است. ملو مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ مهندسی از دانشگاه Puc-Rio گرفته است. در کارنامه وی، همکاری با شرکت‌های آسیایی و کمک به رشد وب‌سایت ENGOSO دیده می‌شود.

سومین پایه‌گذار کریپتو دات کام گری اور (Gary Or) است. وی ۹ سال در این زمینه سابقه دارد و در رشته مهندسی نرم‌افزار تحصیل کرده است. چهارمین بنیان‌گذار ارز دیجیتال یادشده بابی بائو (Bobby Bao) نام دارد که از دانشگاه ملبورن و کالج ویلیام و مری فارغ‌التحصیل شده و در گذشته نیز برای بانک M&A چین کار می‌کرده است.

 کریپتو دات کام‌ (Crypto.com) چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیشترین کوشش کریپتو دات کام (Crypto.com) این است که راهکارهایی ارائه دهد تا کاربران با آسودگی بیشتری فرایند خریدوفروش، پرداخت، معاملات و خدمات مالی را انجام دهند. این توانمندی در‌اختیار سازندگان توکن‌های CRO قرار دارد.

آنان با بهره‌گیری از استیک (سهام‌گذاری) دارایی در Crypto.com Chain که می‌تواند واسطه اعتبارسنجی قرار گیرد، کارمزدی به‌ازای هر تراکنش درون این شبکه دریافت می‌کنند. برای تسویه هزینه‌های تراکنش، این امکان برایشان فراهم شده است تا از سکه‌های CRO نیز استفاده کنند.

کریپتو-دات-کام

همچنین، برای بهره‌مندی از تخفیف ۲۰درصدی در بازپرداخت (Cash Back)، می‌توانند با CRO پرداخت را انجام دهند. شایان ذکر است اگر کاربری کارت هدیه بخرد یا از انتقال همتا‌به‌همتا (Peer to Peer) سود ببرد، ۱۰درصد تخفیف دیگر نیز برایش در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی بارز CRO این است که توانسته در سطح جهانی، انگیزه را در کاربران برای پذیرفتن ارزهای رمزنگاری‌شده افزایش دهد. کریپتو دات کام پیوسته در حال یافتن و گسترش قابلیت‌های نوین است تا کاربران بتوانند از ارز دیجیتال برای مدیریت پول‌ها و داده‌هایشان استفاده کنند.

مزایای کریپتو دات کام (Crypto.com)

Crypto.com Chain و توکن اصلی آن به این دلیل ساخته شدند تا مشکلات بنیادین بلاک‌چین‌ها را برطرف کنند. در این زمینه، نخستین گام پردازش تراکنش‌ها با سرعت بیشتر و با هزینه‌های کمتر بود. در این راه، این شرکت از راهکارهای مقیاس‌پذیری بهره گرفت. یعنی هرچه تراکنش‌ها افزایش یابد، میزان مقیاس‌پذیری و سرعت پردازش داده‌ها نیز افزایش می‌یابد.

مزایای-کریپتو-دات-کام

هدف مهم کریپتو دات کام رسیدن به ۵۰‌هزار تراکنش در ثانیه است. دیگر هدف این ارز دیجیتال گام‌برداشتن در مسیر یکپارچه‌سازی بلاک‌چین CRO است. توسعه‌دهندگان کریپتو دات کام از گسترش نرم‌افزار اختصاصی خود نیز خبر داده‌اند.

بازرگانان و تاجران می‌توانند با کمک کریپتو دات کام و با دانش فنی اندک، به انجام فرایند CRO دسترسی یابند. به‌کارگیری فناوری غیر‌متمرکز سبب شده است تا این شبکه از امنیت بسیاری برخوردار شود و هکرها و دزدهای اینترنتی نتوانند به آن نفوذ کنند.

پیش‌بینی قیمت CRO در سال ۲۰۲۲

اگر روند فعلی دنبال شود، ارزش CRO تا پایان امسال به یک دلار می‌رسد؛ البته پیش‌بینی می‌شود که در نیمه اول سال جاری، توکن‌های کریپتو دات کام به ۱.۵ دلار نیز برسد. گفتنی است این روند در نیمه دوم سال شاید کمی کُند ‌شود؛ اما نباید انتظار افت شدید قیمت را نیز داشت.

پیش‌بینی-قیمت-CRO

پیش‌بینی قیمت CRO در سال ۲۰۲۳

پیش‌بینی می‌شود که قیمت CRO با همه فراز‌‌و‌فرودها‌، در پایان سال ۲۰۲۳ به ۲ دلار نیز برسد؛ اما این امر تنها در‌صورتی ممکن خواهد بود که بازار ارزهای دیجیتال روند رو‌به‌رشدشان را ادامه دهند.

جمع‌بندی

کریپتو دات کام (Crypto.com) با وجود پیشینه کم، توانسته است در رقابت با دیگر رقبا خودی نشان دهد و جایگاه مناسبی برای خودش دست‌وپا کند. از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۵ این رمزارز می‌تواند به وضعیت مطلوبی دست یابد. بااین‌حال، نکته‌ای که باید همیشه درباره اکوسیستم رمزارزها در نظر بگیرید، پیش‌بینی‌نشدنی‌بودن آن است؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری آگاهانه را فراموش نکنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا