آموزشمتوسطمقاله

همه‌چیز درباره رمزارز او‌کی‌بی (OKB)

این روزها که بر تعداد رمزارزها افزوده شده است، اکثر کاربران کنجکاوند تا درباره ارزهای دیجیتال محبوبشان بیشتر بدانند. در این مقاله از بلاگ تترلند، رمزارز او‌کی‌بی (OKB) را معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلبِ خواندنی با ما همراه باشید.

رمزارز OKB چیست؟

OKB ارز دیجیتالی است که بنیاد OK Blockchain و صرافی ارز دیجیتال OKEx آن را در کشور مالت منتشر کردند. OKEx یکی از صرافی‌های برتر جهان است و در‌حال‌حاضر، از‌نظر نقدینگی در رتبه سوم و ازنظر حجم معاملات، در رتبه چهارم قرار دارد و جفت‌های معاملاتی متنوعی ارائه می‌دهد.

او‌کی‌بی توکن بومی صرافی OKEx است که به کاربران کمک می‌کند تا به مزایای ویژه این صرافی دسترسی داشته باشند. این توکن برای محاسبه و پرداخت کارمزد معاملات و اجازه رأی‌دادن و اعطای پاداش به خریداران OKB به‌کار برده می‌شود.

صرافی OKEx چه زمانی تأسیس شد؟

OKEx از زمان راه‌اندازی خود در بهار۲۰۱۷، به مرکز معاملاتی پیشرو در جهان تبدیل شد و پلتفرم اصلی خود، یعنی OKCoin را در دنیا مطرح کرد. OKCoin از سال ۲۰۱۳ تاکنون، در چین در حال فعالیت است.

درحال‌حاضر، OKCoin روی مبادله فیات با ارز دیجیتال، اما OKEx بر معامله کریپتو با API داخلی برای معاملات الگوریتمی تمرکز دارد. این صرافی به کاربران امکان می‌دهد تا به کیف‌پول چند‌منظوره و معاملات مارجین دسترسی داشته باشند.

بنیان‌گذاران OKB چه کسانی هستند؟

جی هائو (Jay Hao) از ابتدا به‌عنوان مدیرعامل به صرافی OKEx پیوست و همچنان بر کرسی این سِمَت تکیه زده است. هائو حرفه خود را وقف تکنولوژی و مهندسی کرده و مدتی است که صنعت بلاکچین را با تمرکز بر برنامه‌های پخش ویدئو و بازی‌های موبایلی مبتنی‌بر بلاک چین دنبال می‌کند.

قبل از پیوستن به OKEx، هائو بیست سال در صنایع نیمه‌رسانا فعالیت کرده بود. او طیف گسترده‌ای از کدک‌ها (Codecs) را توسعه داده است؛ ازجمله UVLED ،ASIC ،FPGA و SOC (برای پردازنده‌های چند‌رسانه‌ای). شایان ذکر است هائو تجربه فراوانی در مدیریت و توسعه محصول دارد.

یکی دیگر از اعضای اصلی تیم مدیریت OKEx، مینگ شینگ استار خو (Mingxing ‘star’ Xu) نام دارد. در سال ۲۰۱۳، او OKCoin را در چین تأسیس کرد و شهرت زیادی در این صنعت به‌دست آورد. در سال ۲۰۱۷ نیز، او صرافی OKEx را در مالت بنیان نهاد که زیرنظر نهاد حقوقی جداگانه فعالیت می‌کند. در‌حال‌حاضر، مینگ شینگ مدیرعامل گروه OK است.

OKB

 چرا او‌کی‌بی (OKB) منحصر است؟

توکن OKB نقش مهمی در اکوسیستم OKEx ایفا می‌کند؛ چرا‌که به کاربران اجازه می‌دهد تا بسته به تعداد توکن‌هایشان، حداکثر از ۴۰درصد تخفیف در تراکنش‌ها بهره‌مند شوند. صرافی یادشده کاربران را به دو گروه تقسیم می‌کند: معمولی و VIP. کمیسیون‌ها روزانه به‌روز می‌شوند و به کاربران عادی با‌توجه‌به سهام OKB آن‌ها و به کاربران VIP با‌توجه‌به حجم معاملاتشان تخفیف‌‌ داده می‌شود.

OKB

چگونگی کسب درآمد غیر‌فعال از OKB

در‌صورتی‌که اعضای پلتفرم توکن OKB داشته باشند و آن‌ را در OKEx Earn قرار دهند، می‌توانند درآمد غیرفعال کسب کنند. این پروژه به کاربران کمک می‌کند تا از دارایی‌هایشان درآمد به‌دست آورند. هدف دیگر توکن OKB تخصیص بودجه در پلتفرم فروش توکن OKEx Jumpstart است. برای ورود به پلتفرم Jumpstart، ابتدا باید در وب‌سایت OKX ثبت‌نام کنید.

تسهیل معاملات نقدی

او‌کی‌بی دارایی اصلی OKExChain بلاکچین است. توکن OKB برای تسهیل معاملات نقدی و معاملات مشتقات و توسعه هم‌زمان چندین برنامه کاربردی مقیاس‌پذیر استفاده می‌شود. علاوه‌بر‌این، ساختار لایه‌ای این بلاکچین زمان تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد و مقیاس‌پذیری را بهبود می‌بخشد و امنیت را افزایش می‌دهد.

توکن‌سوزی برای افزایش جذابیت

به‌منظور افزودن به ارزش OKB و جذابیت بیشتر این ارز دیجیتال برای دارندگان، به‌طور‌منظم هر سه ماه یک بار OKEx توکن‌های او‌کی‌بی را می‌سوزانند و توکن‌سوزی را در وب‌سایت رسمی خود ثبت می‌کنند. برای این کار، OKEX درحدود ۳۰درصد از درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌ها را صرف می‌کند. ناگفته نماند به کاربرانی که برای اولین‌بار توکن OKB را بخرند، پاداش خوشامدگویی اعطا می‌شود.

کوین‌های درگردش OKB

مانند بایننس کوین (BNB) نزدیک به ۵۰درصد از درآمد OKB بین دارندگان توکن توزیع می‌شود. ویژگی‌های مهم OKB عبارت‌اند از: حق رأی در پلتفرم و توانایی سرمایه‌گذاری و معامله در OKEx. یک‌میلیارد توکن OKB در بازار به‌ترتیب زیر توزیع شده‌ است:

  • ۴۰درصد: بنیان‌گذاران و پروژه
  • ۱۰درصد: سرمایه‌گذاران
  • ۵۰درصد: پاداش و اهدای رایگان توکن بین دارندگان (Airdrop)

۷۰۰میلیون توکن OKB باقی‌مانده که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، بدین‌شرح توزیع می‌شود:

  • ۱۰۰میلیون به اولین سرمایه‌گذاران
  • ۲۰۰میلیون به تیم مؤسسان
  • ۱۰۰میلیون به بنیاد بلاکچین OK
  • ۳۰۰میلیون برای جوایز عمومی

 امنیت شبکه OKB

OKB توکنی ERC-20 است که بر اجماع اثبات سهام (PoS) اتکا دارد. در ابتدا، OKB مبتنی‌بر بلاکچین اتریوم بود؛ اما بعداً این شرکت به بلاکچین خود، یعنی OKExChain، نقل‌مکان کرد.

اولویت اصلی توسعه‌دهندگان OKEx امنیت شبکه است و پلتفرم OKEx محیط تجاری مطمئن و پایداری دارد. آن‌ها از تعادل بار سرور و خوشه‌بندی توزیع‌شده و سایر فناوری‌ها برای محافظت از شبکه استفاده می‌کنند.

علاوه‌بر‌این، OKEx کیف‌پول‌های سرد و گرم ارائه می‌دهد. کیف‌پول‌های سرد یکی از روش‌های ایمن برای ذخیره ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آیند؛ با‌این‌حال، کیف‌پول‌های گرم نیز بسیار امن هستند و قابلیت‌های زیادی دارند. این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که OKEx از قابلیت چند‌امضایی برخوردار است و تراکنش‌های سریع و راحت و ایمن را امکان‌پذیر می‌سازد.

جمع‌بندی

ساده‌ترین راه برای خرید سکه‌های OKB، صرافی OKEx است. باوجوداین، دیگر صرافی‌ها نیز ارز دیجیتال OKB را برای خرید و معامله ارائه می‌دهند، از‌جمله:

  • OKEx FTX
  •  Gate.io
  • Uniswap (V2)
  • HitBTC
  •  BiONE
  •  LBank
  •  Hotcoin Global
  •  Coin Ex
  •  ProBit Global
  •  Hotbit

پرسش‌های متداول

رمزارز او‌کی‌بی چیست؟

او‌کی‌بی توکن بومی صرافی OKEx است که به کاربران کمک می‌کند تا به مزایای ویژه این صرافی دسترسی داشته باشند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا