اخبار

افزایش ۲۳۵درصدی حجم معاملات بیت کوین موجب رشد قیمت ۱۰درصدی آن شد

رمزارز بیت کوین رشد قیمت درخورتوجهی را در فوریه۲۰۲۴ ثبت کرده است؛ به‌طوری‌که قیمتش از ۴۲‌هزار دلار تا ۵۶‌هزار دلار افزایش یافته است (حدود ۳۴‌درصد). در‌حال‌حاضر، مارکت‌کپ بیت‌کوین حدود ۱,۱۰۰ میلیارد دلار است. 

داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته (۷ و ۸ اسفند‌۱۴۰۲) حجم معاملات BTC بیش از ۴۷‌میلیارد دلار بوده است که در‌مقایسه‌با روز گذشته، رشد حدوداً ۲۳۵‌درصدی را نشان می‌دهد.  

به‌عبارت‌دیگر، در شبانه‌روز اخیر قیمت بیت کوین درحدود ۱۰درصد افزایش یافته است. بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت در ساعات شبانگاهی به وقت ایران، یعنی زمان فعالیت بازارهای مالی شرق آسیا، رخ داد. در ۲۴ ساعت گذشته، بیت‌کوین از محدوده ۵۳‌هزار دلار جهش کرد و تا محدوده ۵۶,۷۰۰ دلار نیز پیش رفت. بعد از نوامبر‌۲۰۲۱، این اولین بار است که بیت کوین چنین قیمتی را تجربه می‌کند.   

دلایل رشد ۱۰درصدی قیمت بیت کوین

به‌گزارش کوین‌دسک، بسیاری از کارشناسان معتقدند رشد ۱۰درصدی قیمت بیت‌کوین را می‌توان ناشی از افزایش حجم ورود سرمایه به ETFهای بیت‌کوین نیز دانست. در روز دوشنبه، ETF گری‌اسکیل رکورد ۲/۴میلیارد دلار حجم معامله را ثبت کرد. همچنین، خروج سرمایه از صندوق‌های ETF تا حد زیادی درمقایسه‌با روزهای گذشته کاهش یافته است.

برای نمونه، در ۲۳‌فوریه‌۲۰۲۴ (۴اسفند۱۴۰۲) آمار خروج سرمایه از صندوق قابل‌معامله بیت‌کوین گری‌اسکیل به ۴۴/۲ میلیون دلار رسید که کمترین میزان از زمان تأیید ETF بیت کوین در ژانویه‌۲۰۲۴ است. تا پایان ژانویه، درمجموع ۵/۶۴میلیارد دلار برداشت از این صندوق را شاهد بودیم. این در حالی است که از فوریه تابه‌امروز، تنها ۱/۸میلیارد دلار سرمایه از این صندوق خارج شده است.

برخلاف بیت کوین تراست، سایر صندوق‌ها ورود سرمایه چشمگیری را ثبت کردند. در دو ماه گذشته، بلک‌راک ۶/۶میلیارد دلار سرمایه‌ جدید جذب کرده است. این رقم برای صندوق‌های فیدلیتی و آرک اینوست به‌ترتیب برابر با ۴/۷میلیارد و ۱/۴میلیارد دلار است. 

نکته مهم دیگر نزدیک‌شدن رویداد هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ است. پیش‌بینی می‌شود که این رویداد در آوریل سال جاری رخ دهد. بر این اساس کمتر از ۲ ماه تا هاوینگ بعدی فاصله داریم. تجربه نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ جهش درخورتوجهی را ثبت می‌کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا