اخبارپیشرفتهمقاله

امکان برداشت آزمایشی سهام از شبکه آزمایشی شانگهای در آپدیت جدید اتریوم

اتریوم در آپدیت جدیدش، امکان برداشت سهام از شرکت‌های بازار سرمایه و صرافی‌های ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. به‌نوشته وب‌سایت خبری‌تحلیلی Decrypt، رمزارز اتریوم در حال آماده‌شدن برای راه‌اندازی نسخه‌ای آزمایشی از آپدیت شبکه شانگهای برای استفاده کاربران عمومی است. نسخه آپدیت‌شده اول فوریه منتشر شده است.

 شبکه شانگهای چیست؟

به‌گزارش تترلند و وب‌سایت u.today، «شانگهای» نام شبکه‌ای است که نقدینگی بسیاری را برای رمز‌ارز اتریوم تأمین کرده است؛ به‌همین‌دلیل، در سال جدید میلادی انتظارها برای به‌روزرسانی این شبکه بسیار افزایش یافته است.

واحدهای ارزهای رمزنگاری‌شده اتریوم که در زنجیره Beacon سهام دارند، برای تجارت عرضه و استفاده می‌شوند. در‌حال‌حاضر، نسخه EIP 4895 در زنجیره Beacon شبکه ETH را درمقایسه‌با قبل مقیاس‌پذیرتر کرده است. باوجوداین، نسخه EIP 4844 برای آپدیت شبکه شانگهای پیشنهاد شده است.

معرفی شبکه آزمایشی عمومی ژجیانگ

آپدیت جدید نسخه آزمایشی شبکه عمومی شانگهای «ژجیانگ» (Zhejiang) نام دارد. این شبکه امکان شبیه‌سازی فرایند برداشت ETHهای استیک‌شده را برای تمامی کاربران دارای اتریوم فراهم می‌کند.

 

آپدیت اتریوم

 

استیکینگ ارزهای دیجیتال چیست؟

همان‌طورکه گفتیم، آپدیت جدید شانگهای به همه کاربران دارای اتریوم امکان می‌دهد تا ETHهای استیک‌‌شده را برداشت کنند. حال استیکینگ ارزهای دیجیتال یعنی چه؟ استیک ارز دیجیتال روشی است که تراکنش‌های بسیاری از بلاک‌چین‌ها به‌واسطه آن تأیید می‌شود و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از دارایی‌های خود پاداش کسب کنند.

این نکته مهم را نباید فراموش کنید که رمز‌ارزهایی قابلیت استیک‌کردن دارند که از سازوکار اجماع اثبات سهام برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. دراین‌میان، صرافی‌هایی مانند بایننس روش‌هایی نظیر پس‌انداز منعطف (Flexible Saving) را نیز به مفهوم استیکینگ اضافه کرده‌اند. با کمک چنین روش‌هایی می‌توان دارایی‌های را نیز استیک کرد که از سازوکار اثبات سهام استفاده نمی‌کنند.

اولین استیک ETH؛ دسامبر۲۰۲۰

امکان استیک ETH برای اولین‌بار در دسامبر۲۰۲۰ فراهم و موجب شد تا کاربران با واریز ETH به شبکه، به‌عنوان اعتبارسنج به تأیید تراکنش‌های شبکه کمک کنند و در‌ ازای این کار، مقداری ETH جدید پاداش بگیرند. گفتنی است این اتریوم‌های استیک‌شده که حدوداً ۲۶میلیارد دلار ارزش دارند، تا زمان آپدیت شانگهای خارج از دسترس باقی خواهند ماند.

 

آپدیت اتریوم

 

همه‌چیز به آپدیت شانگهای بستگی دارد

توسعه‌دهنده اصلی اتریوم اعلام کرده است که نسخه کامل با تمامی قابلیت‌ها زمانی دردسترس قرار خواهد گرفت که آپدیت شانگهای انجام شود. این آپدیت احتمالاً ماه مارس یا آوریل سال جاری انجام خواهد شد. به‌دلیل حجم زیاد سرمایه‌ای که تا زمان انجام این آپدیت بلاتکلیف باقی خواهد ماند، فشار و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره زمان‌بندی این آپدیت به‌وجود آمده است.

سرنوشت اتریوم در سال جدید میلادی

اتریوم یکی از رمزارهای آینده‌دار به‌شمار می‌آید. این دیدگاه بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی حوزه ارزهای دیجیتال درباره این رمزارز است. در‌کنار اتریوم، دوج کوین و بیت کوین نیز در‌زمره رمزارزهای مطمئن قرار گرفته‌اند.

گرچه سال گذشته میلادی به‌ویژه با اخبار مرتبط با صرافی ارز دیجیتال FTX سال بسیار پرفرازو‌نشیبی برای صنعت ارزهای دیجیتال بود، به‌نظر می‌رسد برخی از ارزهای دیجیتال ازجمله اتریوم همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب و اصطلاحاً «روی بورس» هستند.

از قرار معلوم با‌توجه‌به تغییرات و آپدیت‌های جدید اِعمال‌شده روی کارایی رمزارز اتریوم، تحولات بزرگی درانتظار آن خواهد بود.

جمع‌بندی

این اولین‌بار نیست که شبکه‌ای آزمایشی برای اتریوم ارائه می‌شود؛ اما کاربران انتظار دارند که از ژجیانگ استقبال بیشتری شود. دلیل این امر آن است که امکان برداشت اتریوم برای برخی شرکت‌های واسطی مثل لیدو، کوین‌بیس، کراکن و بایننس که مقدار زیادی اتریوم برای کاربران استیک کرده‌اند، اهمیت زیادی دارد.

تحلیلگران JP Morgan به‌تازگی اعلام کرده‌اند که سود حاصل از برداشت اتریوم‌های استیک‌شده می‌تواند به‌تنهایی بیش از ۵۰۰میلیون دلار به درآمد سالانه کوین‌بیس اضافه کند. ازاین‌رو، شبکه آزمایشی ژجیانگ بیشتر برای شرکت‌های واسط مفید خواهد بود.

پرسش‌های متداول

ماجرای برداشت آزمایشی سهام از شبکه آزمایشی شانگهای چیست؟

آپدیت جدید نسخه آزمایشی شبکه عمومی شانگهای «ژجیانگ» (Zhejiang) نام دارد. این شبکه امکان شبیه‌سازی فرایند برداشت ETHهای استیک‌شده را برای تمامی کاربران دارای اتریوم فراهم می‌کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا