آموزشمبتدی

معرفی 5 بازی بلاک چینی محبوب؛ کدام بازی‌ها در دنیای رمز ارز صدرنشین هستند؟

بازی‌کردن دیگر صرفاً تفریح نیست؛ زیرا بازی بلاک چینی و NFTها ثابت کرده‌اند که می‌توانند منبع درآمد نیز باشند. تعداد زیاد بازی‌های بلاک چینی که هر هفته وارد بازار می‌شوند، نشان‌دهنده قابلیت‌های فراوان این صنعت هستند.

اقتصاد درون بازی و کسب درآمد ازطریق بازی (Play-to-earn) به گیمرها به‌ازای مهارت و زمانی که صرف می‌کنند، پاداش می‌دهد. با‌این‌حال، تنها تعدادی از این بازی‌ها توانسته‌اند به‌اندازه بازی‌های سنتی مکانیزم‌های گیمینگ را عرضه کنند. در این مقاله، با پنج بازی محبوب بلاک چینی آشنا می‌شویم که از‌نظر اقتصاد بازی و محتوا و مدل انگیزه‌دادن به بازیکنان در میان صدرنشین‌ها قرار دارند.

اکسی اینفینیتی؛ برترین بازی رمزارزی با جوایز متعدد

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یکی از عناوین محبوب در میان بازی‌های رمزارزی کسب درآمد است. این بازی از مبارزه‌های مشابه بازی پوکمون الهام گرفته شده است و در آن بازیکنان می‌توانند موجوداتی به نام اکسی (Axie) را جمع‌آوری یا تولید کنند و پرورش دهند. این موجودات درحقیقت توکن‌های NFT هستند و می‌توان آن‌ها را در بازارهای مرتبط خرید یا فروخت.

برای شروع بازی اکسی، حداقل باید سه اکسی داشته باشید. در حین بازی می‌توانید از اکسی‌ها برای مبارزه استفاده یا با آن‌ها دادوستد کنید و درعوض، رمزارز اسموث لاو پوشن (SLP) دریافت کنید. این توکن را در مبدل تترلند با کارمزد رایگان می‌توانید بخرید. SLP در‌اصل برای پرداخت کارمزد و پرورش اکسی‌های جدید در بازی استفاده می‌شود؛ اما در پلتفرم‌های رمزارزی نیز ترید می‌شود.

بازی اکسی توکن بومی دیگری به نام اکسی اینفینیتی شاردز (AXS) دارد. این توکن ERC-20 توکنی حاکمیتی است و برای استیکینگ و پرداخت‌های درون بازی استفاده می‌شود. با داشتن AXS می‌توانید در اقتصاد بازی اکسی اینفینیتی مشارکت و از هولدکردن آن سود کسب کنید. توکن بازی اکسی از زمان انتشار در سال ۲۰۲۰ تاکنون، رشدی ۱۰۰هزار درصدی را شاهد بوده است.

دیسنترالند؛ بازی متاورسی با قابلیت‌های فراوان

دیسنترالند (Decentraland) دنیایی مجازی است که در آن بازیکنان می‌توانند با استفاده از رمزارزها زمین‌های مجازی را خریدوفروش کنند و مالکان زمین نیز می‌توانند سیاست‌های بازی و نحوه رفتار آن تعیین کنند. در ابتدای کار با دیسنترالند نیاز است آواتار دلخواهتان را بسازید. سپس، می‌توانید وارد دنیای مجازی شوید و در آن‌جا گشت‌و‌گذار و با دوستانتان تعامل برقرار کنید.

اگر می‌خواهید در این متاورس زمینی بخرید، به توکن مانا (MANA) نیاز دارد. این توکن نیز در بخش مبدل تترلند موجود است و می‌توانید آن را بخرید. نکته مهم دیگر اینکه هر قطعه زمین خریده‌شده در دیسنترالند نمایانگر توکن NFT است.

همچنین، با رمزارز مانا می‌توانید برای آواتار مجازی خود اقلام پوشیدنی و تزیینی بخرید. توکن‌های مانا را می‌توان در پلتفرم‌های رمزارزی ترید کرد. این توکن یکی از بهترین عملکردها را در میان رمزارزها نشان داده و از سال ۲۰۲۰ تاکنون، ۲۵,۰۰۰درصد رشد کرده است.

سندباکس؛ خرید املاک مجازی با استفاده از توکن SAND

سندباکس (The SandBox) متاورسی عظیم و ازجمله پروژه‌های رمزارزی گیم‌فای (GameFi) است. در گیم‌فای، بازیکنان می‌توانند دنیاهای مجازی خود را بسازند و از بازی‌کردن کسب درآمد کنند. دنیاهای متعددی را می‌توان در سندباکس انتخاب کرد؛ از‌جمله دنیای Walking Dead  یا Summer Jam Land. در این بازی، می‌توان قطعاتی زمین خرید که در‌حقیقت املاکی دیجیتالی و به‌صورت توکن‌های NFT هستند. تعداد زمین‌های سندباکس سقف مشخصی دارند که این امر باعث نایاب‌شدن و در‌نتیجه افزایش قیمت می‌شود.

جدا از زمین، اقلام دیگری را نیز می‌توان با استفاده از توکن بومی این بازی با نام SAND خرید‌و‌فروش کرد. برای مثال، می‌توان برای شخصی‌سازی آواتار بازیکنان اقلام پوشیدنی و کاربردی خرید. توکن SAND را نیز از بخش مبدل تترلند با کارمزد تبدیل رایگان می‌توان خرید. نسخه اولیه بازی سندباکس سال ۲۰۱۲ و نسخه بلاک چینی آن نیز در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. از آن زمان تاکنون، سندباکس به یکی از بازی‌های محبوب مشابه ماینکرفت تبدیل شده است. سندباکس جامعه کاربران روبه‌رشدی دارد و ایجاد تجربه بازی جذابی را برای علاقه‌مندانِ متاورس نوید می‌دهد.

دیفای کینگدامز؛ بازی نقش‌آفرینی پرطرفدار مبتنی‌بر بلاک چین

دیفای کینگدامز (DeFi Kingdoms) بازی نقش‌آفرینی پیکسلی قرون وسطایی با امکان کسب درآمد است. این بازی بلاک چینی مبتنی‌بر مرورگر است و چندین ویژگی دیفای (DeFi) را به روشی جذاب باهم ترکیب کرده است. گیم‌پلی این بازی صرافی غیرمتمرکز (DEX) و فروشگاه NFT و استخر نقدینگی را زیر چتر بازی پیکسلی گرد هم آورده و به‌خوبی معرف نام بازی است؛ زیرا ترکیبی از بازی‌های کلاسیک و اقتصاد غیرمتمرکز محسوب می‌شود. 

شروع این بازی رایگان است؛ اما تمامی تراکنش‌ها در آن با توکن JEWEL انجام می‌شود که شامل خرید قهرمانان بازی و احضار آن‌ها و استیکینگ و مبادله آن با توکن xJEWEL است. این بازی بر بستر بلاک چینی هارمونی پروتکل اجرا می‌شود. بازیکنان در عصر قهرمانان وارد بازی می‌شوند و توکن JEWEL را کشت می‌کنند. آن‌ها با استفاده از قدرت‌های جادویی، قهرمانان را به دنیا احضار و از مزارع JEWEL درمقابل هیولاهای شیطانی دفاع می‌کنند.

ایلوویوم؛ دنیای فانتزی با موجودات NFT

بازیکنان در ایلوویوم (Illuvium) می‌توانند در جهانی فانتزی سفر و با موجوداتی به نام ایلوویال‌ها (Illuvials) مبارزه کنند. هدف بازی نبرد با این موجودات و جمع‌آوری آن‌ها برای استفاده در نبرد در مقابل سایر بازیکنان است. همان‌طورکه می‌توان حدس زد، ایلوویال‌ها در‌اصل توکن‌های NFT هستند و در بازارهای آنلاین می‌توان آن را خرید‌و‌فروش کرد. از این توکن‌ها می‌توان برای تکمیل مأموریت‌ها و چالش‌ها نیز استفاده کرد.

بازی ایلوویوم هنوز در فاز بتای خود قرار دارد و به‌زودی برای کامپیوترهای خانگی عرضه خواهد شد. موجودات ایلوویالی که جمع کرده‌اید، قابلیت شخصی‌سازی دارند و هر‌‌کدام به نژاد و دسته‌ای متعلق هستند. درمجموع، پنج نژاد و دسته در بازی با قدرت‌های و ضعف‌های مختلف وجود به‌چشم می‌خورند. هرچه ایلوویال‌ها بیشتر در بازی مبارزه کنند، باارزش‌تر و قوی‌تر می‌شوند. توکن بومی ایلوویوم ILV نام دارد و از سال ۲۰۲۱ تاکنون، رشدی ۸۰۰درصدی تجربه کرده است.

 

5 بازی بلاکجین
5 بازی بلاکجین

 

جمع‌بندی

بازی‌‎های بلاک چینی آینده بازی‌های ویدئویی هستند. اگر قصد دارید به دنیای گیمینگ بلاک چینی وارد شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را یک باردیگر با دقت بخوانید؛ چراکه پنج نمونه‌ از این بازی‌های محبوب‌ را معرفی کرده‌ایم. این بازی‌ها جالب و سرگرم‌کننده و درآمدزا هستند. بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی شاهد ورود حجم زیادی از سرمایه هستند و این‌ کار گیمرها را تشویق می‌کند تا زمان و علاقه بیشتری صرف کنند. بازی‌های مانند دیسنترالند و سندباکس نیز سعی می‌کنند دنیاهای مجازی متاورس را به گیمرها معرفی کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا