اخباردسته‌بندی نشده

افزایش جریان ورودی استیبل کوین ها به صرافی‌ها در یک ماه اخیر

سیگنالی برای افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران

در همین ابتدای سال ۲۰۲۴، بازار رمزارزها شاهد تغییرات چشمگیری در جریان ورودی استیبل کوین ها به صرافی‌ها است. همین امر از پویایی و تحولات مثبت در این بازار خبر می‌دهد. داده‌های اخیر وب‌سایت‌های تحلیلی بازار مثل IntoTheBlock و CryptoQuant نشان می‌دهند که در ماه ژانویه، جریان ورودی استیبل کوین‌ها به صرافی‌ها رکورد تازه‌ای ثبت کرده است.

جریان ورودی ارزهای پایدار به صرافی‌ها فقط در روزهای دوم و سوم و بیست‌وششم ژانویه به‌ترتیب ۴۷۸ و ۴۸۹ و ۶۷۳میلیون دلار بوده است. شایان ذکر است که در روزهای اخیر، این روند معکوس شده و در‌حال‌حاضر جریان خروجی بیشتر از جریان ورودی است.

۳۰ژانویه۲۰۲۴ (۱۰بهمن۱۴۰۲)، جریان خروجی استیبل کوین ها به ۴۱۲میلیون دلار رسید که پس از جریان خروجی ۵۴۱میلیون‌دلاری در ۱۹ژانویه۲۰۲۴ (۲بهمن۱۴۰۲)، دومین خروج بزرگ ماه ژانویه محسوب می‌شود.

نمودار جریان‌های ورودی و خروجی استیبل‌کوین‌ها در ماه ژانویه

نمودار جریان‌های ورودی و خروجی استیبل‌کوین‌ها در ماه ژانویه

تتر USDT پیشتاز بازار استیبل‌کوین‌هاست؛ اما همچنان احتیاط حکم‌فرماست

NewBTC می‌نویسد که با بررسی حجم معاملات شبانه‌روز گذشته استیبل کوین ها مشاهده می‌شود که دو استیبل‌کوین تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USD Coin) در‌مجموع تقریباً ۹۰درصد کل حجم معاملات استیبل‌کوین‌ها را در‌اختیار دارند. ناگفته نماند که سهم تتر بسیار بیشتر از یو‌اس‌دی کوین است. در ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات استیبل‌کوین تتر و یو‌اس‌دی کوین به‌ترتیب بیش از ۴۲میلیون و ۶میلیون دلار بوده است.

با نگاهی نزدیک‌تر به جریان  ورودی تتر، متوجه می‌شویم که ۲۶ژانویه۲۰۲۴ (۹بهمن۱۴۰۲) این جریان به‌میزان ۳۷۳میلیون دلار مثبت‌، اما پس‌ازآن جریان غالب خروج تتر از صرافی‌ها بوده است. در هنگام نگارش این خبر، میزان جریان خروجی تتر از صرافی‌ها ۸۳/۴میلیون دلار است.

نمودار قیمت تتر در یک سال گذشته

نمودار قیمت تتر در یک سال گذشته

کارشناسان بازار رمزارزها معتقدند که افزایش جریان ورودی استیبل کوین‌ها، به‌ويژه جریان ۴۷۸میلیون دلار در ۲ژانویه۲۰۲۴ (۱۲دی۱۴۰۲)، می‌تواند نمایانگر آمادگی تریدرها و سرمایه‌گذارها برای حضور در بازار رمزارزها یا تمایل آنان برای حفظ ارزش سرمایه‌شان در زمان‌های بحرانی باشد.

در‌مقابل‌، جریان خروجی استیبل‌کوین‌ها ممکن است نشان‌دهنده احتیاط یا آمادگی برای نوسان‌های احتمالی بازار باشد. علاوه‌براین، افزایش چشمگیر جریان ورودی استیبل کوین‌ها، به‌ویژه تتر، از افزایش قدرت خرید و تمایل به ایجاد موقعیت در فضای رمزارزها خبر بدهد.

افزایش جریان ورودی استیبل‌کوین‌ها؛ سیگنالی برای آمادگی سرمایه‌گذاران

افزایش جریان ورودی استیبل کوین‌ها را می‌توان از دو زاویه تحلیل کرد:

  • اولاً می‌تواند نمایانگر این باشد که سرمایه‌گذارها و تریدرها در حال آماده‌شدن برای ورود به بازار هستند. در‌واقع، آن‌ها با تبدیل سرمایه خود به استیبل کوین، در هر فرصتی آماده هستند که سریعاً استیبل‌کوین خود را به رمزارزی دیگر تبدیل کنند. همین امر نمایانگر انتظار آنان برای استفاده از فرصت‌های بالقوه پیش‌ روی بازار است.
  • ثانیاً افزایش جریان ورودی استیبل‌کوین‌ها می‌تواند نمایانگر تمایل سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش سرمایه‌شان در زمان‌های بحران باشد. ثبات استیبل‌کوین‌ها و پشتیبانی آن‌ها به‌واسطه ارزهای فیات باثبات مانند دلار آمریکا، برای سرمایه‌گذارانی جذاب است که به‌دنبال حفظ ارزش سرمایه‌شان در مواقع نوسان بازار هستند. این رویکرد محتاطانه را می‌توان راه‌حلی برای محافظت از ارزش سرمایه و کاهش ریسک در بازار‌های پیش‌بینی‌نشدنی در نظر گرفت.

سود ۳میلیارد‌دلاری شرکت تتر

هم‌زمان با افزایش جریان ورودی استیبل کوین و نزدیک‌شدن ارزش بازار تتر به ۱۰۰میلیارد دلار، این شرکت اعلام کرده که سود سه‌ماهه‌اش به ۲/۸۵میلیارد دلار رسیده است. این میزان سود برای شرکت تتر رکورد محسوب می‌شود.

طبق اطلاعیه این شرکت که چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، سود به‌دست‌آمده از دارایی‌های این شرکت شامل اوراق خزانه‌داری آمریکا و ریپو معکوس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری (پشتوانه استیبل‌کوین USDT‌) در سه‌ماهه اخیر، تقریبا یک‌میلیارد دلار بوده است. به‌گفته شرکت تتر، بقیه سود به‌دست‌آمده در این بازه زمانی، مربوط به دارایی‌های دیگر مانند طلا و بیت کوین خبر است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا