اخبار

ورود ۲میلیارد دلار به بازار سولانا در یک روز؛ دلیل پامپ سولانا چیست؟

این روزها بازار رمزارزها غالباً رنگ سبز را به خود می‌بیند و ارزش کل بازار به نزدیک ۱/۶۵تریلیون دلار رسیده است. دراین‌میان، برخی از رمزارزها، به‌ويژه سولانا (SOL) عملکرد بهتری درمقایسه‌با بقیه از خود نشان داده‌اند. گواه این موضوع ٱن است که فقط در یک روز ۲میلیارد دلار سرمایه وارد بازار Solana شده است.

در ۲۴ ساعت، ارزش بازار رمزارز Solana از ۴۱/۷۹میلیارد به ۴۴/۱۷میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، در ۲فوریه۲۰۲۴ (۱۳بهمن۱۴۰۲)، ارزش بازار سولانا ۲/۳۸میلیارد دلار افزایش پیدا کرد (درحدود ۶/۵ درصد). دلیل عملکرد چشمگیر Solana در این روزها چیست؟

نمودار ارزش بازار سولانا در ۲فوریه۲۰۲۴

نمودار ارزش بازار Solana در ۲فوریه۲۰۲۴

تحلیل قیمت سولانا

بنابر اعلام Finbold، سولانا، پنجمین رمزارز بزرگ از‌لحاظ ارزش بازار، توانسته است از سطح مقاومت روانی ۱۰۰ دلار عبور کند. باوجوداین، در‌حال‌حاضر با قیمت ۱۰۱/۵۸ دلار خرید‌و‌فروش می‌شود. در بازه زمانی ۲۴ساعته، سولانا ۵/۹۶درصد و در بازه زمانی ۷روزه، ۱۲/۵۷ درصد رشد کرده است. با این تفاسیر SOL توانسته است کاهش قیمت ۵/۲۷درصدی ماه گذشته را جبران کند.

نمودار قیمت سولانا در بازه زمانه ۷روزه

نمودار قیمت Solana در بازه زمانه ۷روزه

افزایش چشمگیر ارزش بازار سولانا و عملکرد عالی قیمت این رمزارز، هم‌زمان با افزایش فعالیت در شبکه SOL اتفاق افتاده است. در ماه ژانویه، حجم معاملات در شبکه Solana به ۱تریلیون دلار رسید و در‌مقایسه‌با ماه دسامبر، افزایشی ۳۰درصدی را تجربه کرد. این میزان حجم معاملات از سپتامبر۲۰۲۲ بی‌سابقه است.

نمودار حجم معاملات در شبکه‌های بلاک‌چین

نمودار حجم معاملات در شبکه‌های بلاک‌چین (منبع: TheBlock)

همچنین، تعداد آدرس‌های کیف‌پول جدید در شبکه SOL افزایش چشمگیری یافته و از ۱۰میلیون عبور کرده است. این میزان از می۲۰۲۲ که به ۱۱/۷۲میلیون رسیده بود، بی‌سابقه است.

دلایل افزایش فعالیت در شبکه Solana و بالطبع افزایش حجم معاملات و قیمت آن عبارت‌اند از:

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
finbold

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا