آموزشپیشرفتهمقاله

برترین استارتاپ‌های بلاکچین‌ در سال ۲۰۲۱

امروزه، تکنولوژی بلاکچین در دامنه‌های مختلفی به‌غیر از کریپتوکارنسی گسترش یافته است. صنایع مختلفی می‌خواهند درزمینه فعالیت خود با برترین استارتاپ بلاکچین‌ ادغام شوند.

بلاکچین، تنها به مشاغل این اجازه را نمی‌دهد تا تغییرات اساسی در‌زمینه فعالیت خود ایجاد کنند؛ بلکه اجازه می‌دهد تا کارآفرینان برای اجرایی‌شدن ایده‌هایی که تغییرات اساسی را در‌زمینه فعالیتشان ایجاد می‌کنند، قدرت لازم را داشته باشند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم درباره برترین استارتاپ‌های بلاکچین‌‌ در سال ۲۰۲۱ صحبت کنیم؛ پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

برترین استارتاپ‌های بلاکچین‌

استارت اپ بلاکچینی

Solve Care

در سال‌های اخیر، پیاده‌سازی گسترده تکنولوژی بلاکچین در صنعت بهداشت و درمان را شاهد بوده‌ایم. حتی در سطوح ملی و دولتی، چه درزمینه زنجیره تأمین و تولید و چه در‌زمینه مدیریت سوابق بیماران، مطالبات به‌شدت در حال افزایش هستند.

این همان‌جایی است که Solve Care وارد عمل می‌شود. Solve Care امکان دسترسی غیرمتمرکز برای مدیریت و اداره سودهای حاصل از هزینه‌ها و مخارج را فراهم می‌کند. در بازه‌ای کوتاه، آن‌ها چندین شرکت بیمه، کلینیک، مجموعه‌های خدمات بیمه بازنشستگی، سازمان‌های مراقبتی، کارفرمایان و البته دولت‌ها را با خود همراه کرده‌اند که بسیار درخورتوجه است.

از‌آن‌جا‌که مراحل اداری و کاغذ‌بازی‌های مرسوم مانع بزرگی برای شفافیت و سرعت‌بخشیدن به کارها به‌خصوص در این حوزه هستند و انسان‌های زیادی هرساله به‌دلیل این مسائل عمده جانشان را از دست می‌دهند، استفاده از برترین استارتاپ‌های بلاکچین‌ می‌تواند اثربخشی و بهره‌وری سیستم بهداشت و درمان را افزایش دهد.

استارت اپ Genomes

Genomes

حال که صحبت درباره بهداشت و درمان همچنان گرم است، بد نیست نگاهی ژرف به این موضوع بیندازیم تا ببینیم که تکنولوژی بلاکچین چقدر اثربخشی و سودمندی خودش را در مقیاس‌های بسیار کوچک از حیات ما ثابت کرده است.

بحث DNA همواره ما را مجذوب خود کرده است. جالب است که بدانید با کمک Genomes می‌توانید اطلاعات DNA خود را تماماً روی بلاکچین اتریوم ذخیره کنید؛ به‌طوری‌که امنیت آن تضمین شده باشد و در زمان دلخواه بتوانید آن را با افراد مدنظرتان به‌اشتراک بگذارید. چشم‌انداز آینده به‌گونه‌ای است که می‌توانید با قراردادن اطلاعات DNA خود دراختیار سازمان‌های تحقیقاتی، توکن‌های اتریوم (ETH tokens) دریافت کنید!

استارت اپ Elrond

Elrond

برای قرارگرفتن در فهرست برترین استارتاپ‌های بلاکچین‌‌، باید فعالیت شما باعث رفع مشکلات شود. این همان‌جایی است که  Elrond وارد عرصه می‌شود. Elrond با اتلاف وقت که در برخی از بلاکچین‌های اساسی‌ با آن مواجه هستیم، مقابله می‌کند. این مزیت Elrond کمکی اساسی به این صنعت می‌کند.

این استارتاپ بلاکچین‌ می‌تواند تا ۱,۰۰۰ برابر سرعت انجام تراکنش‌ها را افزایش دهد؛ یعنی به‌جای انتقال ۱۰ بیتکوین یا اتریوم در دقیقه می‌توانید برای حدود ۱,۰۰۰ نفر ارز ارسال کنید.

استارت اپ THORcha

THORcha

زمانی‌که اولین کریپتوکارنسی معرفی و تکنولوژی بلاکچین پذیرفته شد، بسیاری از مردم گمان می‌کردند که این تکنولوژی فقط برای ارزهای دیجیتال مناسب است. با‌این‌حال در سال‌های اخیر، تغییر این مفهوم اولیه را شاهد بوده‌ایم؛ مانند اجرایی‌شدن و گسترش پروژه‌های Ethereum و THORchain.

این استارتاپ بلاکچین به افراد امکان می‌دهد تا دارایی‌های خود را از شبکه‌ای به شبکه دیگر بدون نیاز به اجرایی‌کردن مبانی رمزنگاری منتقل یا تبدیل کنند. در‌نتیجه، تراکنش‌ها بسیار سریع‌تر انجام می‌شوند.

همچنین، این پلتفرم مبنایی چند‌شبکه‌ای فراهم می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، تراکنش‌ها می‌توانند به‌صورت موازی انجام شوند که باعث کاهش استرس شبکه خواهد شد.

اگرچه اقدامات این‌چنینی بسیاری در گذشته انجام شده است، دلیل محبوبیت فراوان این استارتاپ آن است که اطمینان می‌دهد به‌طور مؤثر دسترسی افراد واسطه از تبادلات از میان می‌رود.

استارت اپ Fetch.Al

معجزه زمانی رخ می‌دهد که هوش مصنوعی و سیستم غیرمتمرکز با یکدیگر ادغام شوند! در فلسفه بلاکچین، این اجماع و توافق همگانی است که اعتماد را در بین اکثر افراد ایجاد می‌کند. با‌این‌حال، اگر زمانی اتفاق مشکوکی در تراکنش‌های کوچک‌تر رخ دهد، چه می‌شود؟

ازاین‌رو، تترلند Fetch.Al را در فهرست برترین استارتاپ بلاک‌چین‌ها سال 2021 قرار داده است، به این دلیل که با استفاده از هوش مصنوعی توانایی برای شناسایی مشخصات تراکنش‌های نامشروع را دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله به برترین استارتاپ‌های بلاکچین و نحوه فعالیت آن‌ها اشاره کردیم. همان‌طور‌که می‌دانید، فناوری بلاکچین روز‌به‌روز در حال گسترش و پیشرفت و ایجاد بخش‌های جدیدی در جامعه است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام، وقتتون به‌خیر.
      ممنونیم از همراهی و توجه‌تون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا