آموزش

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۹مهر۱۴۰۲)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۹مهر۱۴۰۲)

  •  افشاگری تکان‌دهنده مشاور حقوقی سابق FTX، در دادگاه کیفری رئیس سابق خود، سم بنکمن‌فرید
  • پائولو آردوینو، مدیر اجرایی شرکت تتر، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۴ داده‌های ذخایر خود را به‌صورت Real Time منتشر کند.
  • شرکت بلاکچین LBRY اعلام کرد که دیگر درخواست تجدیدنظر علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را دنبال نمی‌کند.

درخواست SBF از وکیل‌مدافع برای ارائه استدلال‌های قانونی درباره بدهی Alameda

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از آلامدا ریسرچ آغاز می‌کنیم. Can Sun، مشاور حقوقی سابق FTX، موظف شد تا توضیحاتی برای خلأ ۸‌میلیارددلاری در دفاتر Alameda Research ارائه دهد.

سان در جلسه دادگاه کیفری سم‌بنکمن‌فرید در ۱۹اکتبر۲۰۲۳ شهادت داد که او تنها کمی قبل از اعلام ورشکستگی FTX از این موضوع مطلع شده است. پس‌از‌آن، سان برخی از توضیحات حقوقی را در‌این‌باره در نظر گرفت؛ اما در‌نهایت از سِمَت مشاور حقوقی FTX استعفا داد.

او افزود که بنکمن‌فرید از شرایط و ضوابطی که در‌نهایت به سقوط صرافی‌اش منجر شد، کاملاً آگاه بود و اصلاً از اتفاقات رخ‌داده تعجب نکرد. محاکمه بنکمن‌فرید هفته آینده نیز در نیویورک ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود دادستان‌ها در ۲۶اکتبر۲۰۲۰۳ به روند رسیدگی به این پرونده پایان دهند. بااین‌حال، وکیل‌مدافع بنکمن‌فرید تأیید نکرده است که آیا پرونده جدیدی را مطرح خواهد کرد یا خیر.

تتر گزارش ذخایر خود را در سال ۲۰۲۴ به‌صورت Real Time منتشر خواهد کرد

طبق گزارش‌ها، Tether Holdings، صادرکننده بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان بر اساس ارزش بازار (USDT)، در حال آماده‌شدن برای به‌روزرسانی تعداد دفعات انتشار گزارش داده‌های ذخیره خود است.

به‌گزارش بلومبرگ، ۲۰‌اکتبر۲۰۲۳، پائولو آردوینو، مدیر فنی تتر و مدیرعامل آینده این شرکت، فاش کرد که این شرکت قصد دارد از سال ۲۰۲۴ انتشار داده‌های ذخایر خود را به‌صورت Real Time آغاز کند.

طبق اطلاعات منتشر‌شده در صفحه شفافیت تتر، صادرکننده استیبل‌ کوین در‌حال‌حاضر حداقل یک‌ بار در روز داده‌های ذخایر خود را منتشر و به‌روز می‌کند. همچنین، تتر علاوه‌بر بررسی‌های ذخیره فصلی، گزارش‌های ذخیره ماهانه را منتشر می‌کند.

بر‌اساس گواهی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ تتر از شرکت حسابداری BDO، شرکت ذخایر مازاد خود را ۸۵۰میلیون دلار افزایش داد و کل ذخایر مازاد را به ۳.۳میلیارد دلار رساند. همچنین، این شرکت فاش کرد که ارزشی معادل ۷۲میلیارد دلار دارد که به‌طور غیرمستقیم زیر‌مجموعه خزانه‌داری ایالات متحده به‌شمار می‌رود و به‌واسطه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول و اوراق بهادار خزانه‌داری ایالات متحده محافظت می‌شود.

خداحافظی نهایی LBRY با میلیون‌ها دلار بدهی پس از شکست دربرابر SEC

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبر از شرکت LBRY خاتمه می‌دهیم. شرکت بلاکچین LBRY، مؤسس بلاکچین LBRY، پیام نهایی خود را برای جامعه کریپتو منتشر کرد. این شرکت در پیام خداحافظی خود به «چند‌میلیون دلار» بدهی‌‌ای اشاره کرده که اکنون ادامه کار را برای شرکت غیرممکن کرده است.

۲۰اکتیر۲۰۲۳، تیم LBRY Inc. در بیانیه‌ای در Odysee گفت: «این آخرین پست ما خواهد بود.» Odysee وب‌سایت اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی مبتنی‌بر LBRY است که در X (توییتر سابق) نیز به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

LBRY در این پیام توضیح داد که چندین‌میلیون دلار بدهی به SEC و تیم حقوقی خود شرکت و یکی از طلب‌کاران خصوصی، موانع بزرگی هستند که غلبه بر آن‌ها برای LBRY امکان‌پذیر نیست. در‌ادامه این پیام، توضیح داده شد: 

«شرکت LBRY باید بمیرد، راه گریزی از این موضوع در کار نیست. این شرکت د‌رقبال دولت فدرال محکوم شده است و چندین میلیون دلار بدهی دارد و متعهد شده است که تعطیل شود.»

همچنین، LBRY در ۱۹اکتبر۲۰۲۳ افزود: «از همه کسانی که با ما برای آزادی آنلاین جنگیدند، متشکریم.» این شرکت در آخرین بیانیه‌اش، فاش کرد که دیگر به اعتراض خود علیه SEC ادامه نخواهد داد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا