اخبارپیشرفتهمقاله

آلت‌کوین‌ها؛ چه سرنوشتی در انتظار ارزهای دیجیتال است؟

آلت‌کوین‌ها از نظر قیمتی چه وضعیتی را شاهد خواهند بود؟شاخص دلار در حال استراحت است؛ اما ارزهای دیجیتال و سهام شروع به اوج‌گرفتن کرده‌اند. دراین‌میان، بیت کوین و آلت کوین‌ها چگونه می‌توانند به حرکت صعودی فعلی در بازار واکنش نشان دهند؟

این پرسشی است که ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است.

فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش می‌دهد؟

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌تلگراف، ناظران اقتصادی به‌گواه افزایش شدید قیمت‌ها در بازارهای سهام ایالات متحده آمریکا از ۶ژانویه۲۰۲۳ و نرخ ارزهای دیجیتال در هفته‌های گذشته، پیش‌بینی می‌کنند که با این روند ممکن است فدرال رزرو آمریکا از سرعت غیزمنطقی افزایش نرخ بهره خود بکاهد. 

ریشه این خوش‌بینی از کاهش انتظار برای افزایش دستمزدها در گزارش دستمزد مشاغل نشئت گرفته است.

به‌نظر می‌رسد ایالات متحده تصمیمی مبنی‌بر افزایش حقوق و دستمزد نگرفته است.

 

آلت کوین

 

سیاست‌های مالی انقباضی در آمریکا

اولین انقباض مالی (‌کاهش تولید) در فعالیت صنعت خدمات ایالات متحده از می۲۰۲۰ ایجاد شد. محرک بعدی نیز که ممکن است بر بازارها تأثیر بگذارد، می‌تواند بر‌پایه انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده باشد. 

در‌حالی‌که بازارهای خریدوفروش ارزهای دیجیتال ممکن است با جوی ناآرام روبه‌رو شوند، این پرسش را در ذهن بسیار از آگاهان حوزه رمز‌ارزها ایجاد کرده است که آیا ممکن است میزان رشد قیمتی ارزهای دیجیتال در یک سقف محدود باشد؟

بنابراین، بسیار اهمیت دارد که معامله‌گران ارزهای دیجیتال از اخبار و تکانه‌های اقتصادی تاثیرگذار بر بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری آگاه باشند و اخبار و تحولات صنعت کیپتو را نیز به‌دقت دنبال کنند.

تحلیل S&P 500 

آیا قدرت S&P 500 (SPX) و ضعف در شاخص دلار ایالات متحده (DXY) می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را افزایش دهد؟ همان‌طور‌که در نمودار زیر نیز مشاهده می‌کنید‌، پس از تثبیت در یک محدوده قیمتی، شاخص S&P 500 به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (EMA) 3875 در ۶ژانویه۲۰۲۳ رسیده است. با تحلیل این نمودار‌، می‌توان دریافت که نوسان‌های قیمتی می‌تواند به‌نفع خریدار باشد. 

 

آلت کوین

 

نمودار تحلیل SPX

بازار گاوی و فشار بر نزول قیمت 

این روزها بازار اصطلاحاً گاوی است؛ یعنی بازار سهام و ارزهای دیجیتال قیمتی رو‌به‌رشد دارد. در این شرایط، گاوها سعی خواهند کرد با فشار‌دادن قیمت به‌سمت خط روند نزولی، موقعیت خود را تقویت کنند. 

این اتفاق مهمی است که باید مراقب آن بود؛ زیرا شکستن و بسته‌شدن قیمت بالاتر از حد واقعی آن می‌تواند نشانه تغییر روند بالقوه باشد. سپس، این شاخص می تواند به ۴,۱۰۰ و بعداً به ۴,۳۲۵ صعود کند.

بازار خرسی در ۹ژانویه۲۰۲۳ ادامه یافت و قیمت را به زیر سطح حمایتی ۱۰۳.۳۹ رساند. اگر خرس‌ها سطوح پایین‌تر را حفظ کنند، نشانه شروع مرحله بعدی روند نزولی خواهد بود. این شاخص می‌تواند به ۱۰۲ و سپس به سطح حیاتی روانی در ۱۰۰ برسد.

مقاومت شاخص دلار دربرابر کاهش قیمت

اگر بازار گاوی سطح شکست قیمتی خود را حفظ کند، موفق خواهد شد از رقم ۱۷,۰۶۱ دلار نیز حمایت کند. در این صورت، هر دو رمز‌ارز BTC/USDT ممکن است حرکت خود را به‌سمت مقاومت نرخ دلار ۱۸,۳۸۸دلاری آغاز کنند. این سطح می‌تواند به‌عنوان مانعی بزرگ برای معامله‌گران محسوب شود. 

اگر قیمت از ۱۸,۳۸۸ دلار به‌شدت کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که جفت BTC/USDT برای مدتی طولانی‌تر در محدوده بزرگ قیمتی بین ۱۶,۲۵۶ و ۱۸,۳۸۸ دلار در نوسان باشد.

شاخص دلار صعوی می‌شود؟

 تحلیل‌ها حاکی از آن است که اگر شاخص دلار صعودی شود و به بیش از ۱۰۳.۳۹ برسد، تقاضا در سطوح قیمتی پایین‌تر ایجاد خواهد شد. سپس، خریداران سعی خواهند کرد این دو ارز را به‌سمت ۱۰۵.۸۲ سوق دهند.

 در ۸ژانویه۲۰۲۳، دلار از مقاومت ۱۶,۲۵۶ تا ۱۷,۰۶۱ عبور کرد که نشان می‌داد شرایط به سود خریداران بوده است. 

 

آلت کوین

 

تحلیل نمودار USDT/BTC

نوسان قیمتی تتر و بیت کوین 

نوسان ۲۰روزه شاخص تتر و بیت کوین با ۲۵۸ دلار شروع به افزایش کرده است. شاخص قدرت نسبی RSI (‌اندیکاتور تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و سهام‌) در منطقه مثبت قرار دارد و نشان می‌دهد که بازار گاوی همچنان موفق عمل می‌کند. BNB/USDT می‌تواند تا ۳۰۰ دلار و سپس به ۳۱۸ دلار افزایش پیدا کند. 

در مسیر پایین، اولین پشتیبانی در SMA پنجاه‌روزه و سپس در EMA بیست‌روزه است. شکستگی زیر میانگین متحرک می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت خرس‌ها برای در دست گرفتن سکان بازار باشد. سپس، این جفت  ارز می‌تواند تا ۲۵۰ دلار کاهش یابد.

فروش تتر و پروتون زیر قیمت 

درباره ارز دیجیتال پروتون (‌XRP‌) و تتر (USDT) معامله‌گران بازار خرسی نتوانستند قیمت را زیر خط حمایت مثلث متقارن حفظ کنند. این نشان می‌دهد که معامله‌گران جفت رمزارز را با افت قیمت خریده‌اند. 

جمع‌بندی 

به‌نظر می‌رسد جفت LTC/USDT می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. اولین گام صعود ۱۰۶ و سپس ۱۱۵ دلار است.

اگر قیمت دو ارز یادشده از ۸۵ دلار فعلی کاهش پیدا کند‌، جفت این ارزها ممکن است به ۷۵ دلار سقوط کند. درصورتی‌که این اتفاق رخ دهد، بازار گاوی دوباره سعی خواهد کرد هزینه‌ای سربار را حذف کند.

پرسش‌های متداول: 

آیا زمان صعود قیمتی آلت‌کوین‌ها فرا رسیده است؟

این روزها بازار اصطلاحاً گاوی است؛ یعنی بازار سهام و ارزهای دیجیتال قیمتی رو‌به‌رشد دارد. در این شرایط، گاوها سعی خواهند کرد با فشار‌دادن قیمت به‌سمت خط روند نزولی، موقعیت خود را تقویت کنند. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا