آموزشمقاله

فاست رمزارز چیست؟ آیا می‌توان رمزارز رایگان به‌دست آورد؟

امروزه، دنیای رمزارزها به بحثی بسیار مهم در میان کسانی تبدیل شده است که به‌دنبال روش‌های نوین تجارت و معامله هستند و می‌خواهند سرمایه‌های خود را افزایش دهند. فاست رمزارز یکی از مفاهیمی است که در دنیای رمزارزها با آن روبه‌رو هستیم.

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که فاست رمزارز یعنی چه؟ بهتر است بدانید فاست رمزارز که معادل فارسی Crypto faucet است، یکی از روش‌های به‌دست‌آوردن رمزارز رایگان است. در همین زمینه، سایت یا برنامه‌هایی به‌وجود آمده‌اند که کاربران می‌توانند در ازای انجام برخی وظایف ساده، رمزارز دریافت کنند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، توضیح می‌دهیم که فاست رمزارز چیست و آیا می‌توان رمزارز رایگان به‌دست آورد یا خیر.

پاداش قطره‌ای

به‌گزارش کوین‌مارکت‌کپ، اگر به عبارت انگلیسی Crypto Faucet توجه کنید، متوجه می‌شوید که واژه Faucet به‌معنای «شیر آب» است. زمانی‌که وارد وب‌سایت‌هایی می‌شوید که فاست رمزارز به شما پاداش می‌دهند، این پاداش‌ها مانند قطره‌هایی در‌اختیارتان قرار می‌گیرند.

باید بدانید که ممکن است این قطره‌ها در ابتدا بی‌ارزش به‌نظر برسند؛ اما ارزش آن‌ها در بلندمدت افزایش پیدا می‌کند. فراموش نکنید که استفاده از فاست رمزارز هم مزایا و معایب خود را دارد؛ در‌نتیجه، باید هوشمندانه در این مسیر قدم بردارید.

تاریخچه فاست رمزارز

بر‌اساس اطلاعات موجود، اولین فاست را می‌توان متعلق به گوین آندرسن، توسعه‌دهنده شبکه بیت کوین دانست. در این فاست که در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد، کاربران می‌توانستند با تکمیل هر کپچای ساده ۵ بیت‌کوین رایگان دریافت کنند. در پایان، هر کاربر می‌توانست ۱۹,۷۱۵ بیتکوین به‌دست بیاورد.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا چنین برنامه‌ای در نظر گرفته شد؟ در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که وجود این برنامه باعث شد تا کاربران وارد آموزش‌های اولیه بیتکوین شوند و در‌نتیجه این رمز ارز به‌درستی رشد پیدا کند.

دیگر انتظارات قبل را نداشته باشید

یکی از نکات مهمی که درباره فاست رمزارز باید بدانید، این است که این روزها شاهد افزایش قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها هستیم. پس، دیگر نمی‌توانید انتظار داشته باشید که فاست‌ها مانند اولین برنامه‌ای که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، به شما توکن رایگان هدیه بدهند.

با‌وجود‌این، پروژه‌های جدید زیادی به دنیای رمزارزها معرفی می‌شوند که به‌دنبال جذب کاربران هستند و همین امر باعث می‌شود فاست‌های زیادی وجود داشته باشد.

در این برنامه باید تسک انجام دهید

برخی از کارشناسان در توضیحات خود درباره فاست‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که آن‌ها نوعی کوپن هستند که در زمانی‌که برنامه جدیدی دانلود یا در سرویسی عملیات ثبت‌نام انجام می‌شود، به کاربر اعطا می‌شوند.

تفاوت فاست با کوپن‌ها در این است که کاربران برای اینکه بتوانند رمز‌ارز رایگان دریافت کنند، باید چندین تسک را انجام دهند. به‌طور‌کلی، استفاده از فاست‌ها به کاربرانی توصیه می‌شود که به‌تازگی وارد دنیای رمزارزها شده‌اند و می‌خواهند با این فضا بیشتر آشنا شوند.

فاست‌ تست پروژه چیست؟

بهتر است بدانید که امروزه فاست رمزارز به اَشکال گوناگونی موجود است که یکی از آن‌ها فاست تست پروژه است. برخی از پروژه‌ها قبل از ورود به دنیای رمزارزها، تعدادی فاست ایجاد می‌کنند. کاربران علاقه‌مند می‌توانند آدرس خود را در این فاست وارد کنند و در‌نتیجه، توکن تستی شبکه برایشان ارسال می‌شود.

این نکته را از یاد نبرید که این توکن‌ها ارزش واقعی ندارند. در‌واقع، این توکن‌ها ایجاد شده‌اند تا مشارکت در شبکه انجام شود. البته باید بدانید پس از راه‌اندازی شبکه امکان دارد که برخی از توکن‌ها رایگان به کاربران داده شوند.

نحوه کار فاست رمزارز

یکی از نگرانی‌های اصلی کسانی که به‌تازگی وارد دنیای رمزارزها شده‌اند و اطلاعات کاملی درباره فاست رمزارز ندارند، این است که برنامه‌ها و تسک‌هایی که این فاست‌ها ارائه می‌دهند، دشوار است یا خیر. بهتر است بدانید فاست‌ها معمولاً برنامه‌های راحت و کاربرپسندی را به کاربران ارائه می‌دهند.

برای این کار، باید ابتدا در سرویس مدنظر خود ثبت‌نام کنید و کیف پول ارز دیجیتال نیز داشته باشید تا پاداش‌ها در آن‌ها ذخیره شوند. گاهی نیز ممکن است از شما خواسته شود که هویت خود را تأیید کنید که باید انجام دهید.

تسک‌ها چیستند؟

تسک‌هایی که در فاست رمزارز ارائه می‌شوند، معمولا عبارت‌اند از:

  • تماشای ویدئو
  • خواندن مقالات
  • مشاهده تبلیغات
  • بازی‌کردن
  • شرکت در نظرسنجی‌ها
  • معرفی افراد جدید

زمانی‌که هریک از این تسک‌ها را تکمیل کنید، رمزارز اندکی دریافت کنید. ممکن است میزان پاداشی که از فاست رمزارز دریافت می‌‎کنید در ابتدا کم باشد؛ اما با گذشت زمان این مبلغ افزایش می‌یابد و می‌تواند به رقم راضی‌کننده‌ای برسد.

انواع فاست رمزارز

برخی از کارشناسان حوزه رمزارزها فاست‌ها را بر‌اساس توکنی دسته‌بندی می‌کنند که به کاربران پاداش می‌دهند. بیتکوین و اتریوم و بایننس کوین از‌جمله توکن‌هایی هستند که به‌عنوان پاداش برای کاربران در نظر گرفته می‌شوند. همچنین، گاهی واحدهای کوچکی از بیتکوین به نام ساتوشی به کاربران اعطا می‌شوند.

تفاوت فاست با ایردراپ چیست؟

یکی از سؤالات همیشگی کاربران درباره تفاوت فاست با ایردراپ است. ایردراپ این ویژگی‌ها را دارد:

  • پاداشی که ایردراپ‌ها ارائه می‌دهند، بر‌اساس برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده است.
  • برنامه ایردراپ معمولاً از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود.
  • پاداش ایردراپ معمولاً به کسانی تعلق می‌گیرد که وظایف خاصی را انجام داده‌اند و از کیف پول خود پروژه را تبلیغ می‌کنند یا کسانی که از مشارکت‌کنندگان اولیه شبکه به‌شمار می‌روند.

جمع‌بندی

در این مطلب، فاست رمزارز را به‌طور مفصل توضیح دادیم. همان‌طور‌که متوجه شده‌اید، فاست‌ها برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی هستند که معمولاً کاربرانی که به‌تازگی وارد دنیای رمزارزها شده‌اند، در آن‌ها ثبت‌نام می‌کنند و سپس در ازای تسک‌هایی که انجام می‌دهند، توکن دریافت می‌کنند. ممکن است مقدار این پاداش‌ها در ابتدا کم به‌نظر بیاید؛ اما زمانی‌که روی‌هم جمع شوند، رقم رضایت‌بخشی می‌شود و می‌تواند برای کاربران تازه‌کار مفید باشد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
coinmarketcapbinance

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا