اخبار

صرافی کوینکس هک شد؛ سرقت بیش از ۲۷میلیون دلار

صرافی بین‌المللی کوینکس (CoinEx) هک شد و حداقل ۲۹میلیون دلار از کیف‌پول‌های گرم این صرافی به‌سرقت رفت. ۱۲سپتامبر۲۰۲۳ (۲۱شهریور۱۴۰۲)، پلتفرم امنیت بلاکچین Cyvers اعلام کرد که تراکنش‌های مشکوکی را در کیف‌پول‌های صرافی کوینکس مشاهده و بلافاصله از این صرافی درخواست کرده است تا خدمات واریز و برداشت خود را متوقف کند.

حملات هکری در سه شبکه بلاکچین مختلف رخ داده و طیف گسترده‌ای از رمزارزها به‌سرقت رفته است. درمجموع، سارقان ۱۸.۱۲میلیون دلار از شبکه اتریوم و ۸.۵میلیون دلار از شبکه ترون و ۲۹۱هزار دلار از شبکه پالیگان رمزارز جابه‌جا کرده‌اند.

به‌گفته شرکت امنیتی Cyvers، دلایل احتمالی حمله اخیر می‌تواند «نقض امنیتی در دسترسی کیف‌پول‌ها» و «افشای کلید خصوصی» یا «راگ‌پول» باشد. البته این شرکت احتمال درز اطلاعات ازطریق کارکنان کوینکس را دور از واقعیت نمی‌داند.  

شرکت Cyvers همچنین گزارش داده است که هکر ناشناس از حالا انتقال دارایی‌ها را آغاز کرده و از یکی از کیف‌پول‌های وی ۳,۳۶۵ واحد اتریوم (معادل ۵.۳میلیون دلار) منتقل شده است.

کوین‌تلگراف می‌نویسد که صرافی کوینکس پس از انتشار این گزارش، هک کیف‌پول‌های خود را تأیید و بیانیه‌ای دراین‌باره منتشر کرد. طبق بیانیه کوینکس، هکرها موفق شده‌اند از آدرس‌های این صرافی در شبکه‌های اتریوم و ترون و پالیگان به‌صورت غیرمجاز برداشت کنند.

کوینکس مدعی شده است که دارایی سرقت‌شده، تنها بخش کوچکی از دارایی‌های این صرافی است و دارایی‌های کاربران هم‌اکنون در امنیت کامل هستند. این صرافی وعده داده است تا خسارت وارد‌شده به تمام کاربران آسیب‌دیده را کاملاً جبران کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا