آموزشامنیتمتوسطمقاله

۵ راهکار کاربردی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

درحال‌حاضر، تب سرمایه‌گذاری روی رمزارزها بسیار بالا و تنور این بازار حسابی داغ است. با وجود تبلیغات گسترده‌ در این زمینه، بسیاری از سرمایه‌گذاران فقط به ویترین زیبای این بازار توجه می‌کنند.

آنان از سودهای کلان می‌شنوند و رؤیای طی‌کردن راه صدساله را در یک شب در سر می‌پرورانند؛ اما غافل از این‌ حقیقت که این سودها بدون داشتن آگاهی حداقل میسر نخواهند شد؛ آگاهی برای انتخاب رمزارز مناسب قبل از سرمایه‌گذاری و آگاهی از چگونگی سازوکار تبادلات و انجام تراکنش‌ها در دنیای رمزارزها و آگاهی از ویژگی‌های صرافی مناسب.

داشتن این دانش برای انجام سرمایه‌گذاری هدفمند که با ریسک حداقل به سود ختم شود، الزامی است؛ وگرنه دیر یا زود آن چهره بی‌رحم بازار به‌سمت شما لبخندی تلخ خواهند زد. در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم به ۵ راهکار مهم برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال اشاره کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

۱. شرایط را بسنجید

همان‌طور‌که می‌دانید، سیاست‌مداران از اقتصاد به‌عنوان ابزاری قدرتمند و سلاحی استراتژیک برای اعمال فشار بر دولت‌های مخالف و رقیب خود استفاده می‌کنند. تحریم‌های اقتصادی همواره سدی قدرتمند در‌برابر مسیر رشد اقتصادی برخی کشورها بوده‌اند.

این جنس از محدودیت‌ برای ما ایرانیان آشنا، ولی همچنان طاقت‌فرساست. به هر سمتی که می‌رویم، تحریمی حاضر است. هر راه میان‌بری که پیدا می‌کنیم، پس از مدت کوتاهی بسته می‌شود. داستان ایرانیان فعال در حوزه رمزارز هم از این قاعده جدا نیست. نمونه بارز آن، ماجرای اخیر صرافی بایننس بود.

Crypto Exchange

بایننس پس از مدت‌ها محدودیت، چندی پیش با الزامی‌کردن احراز هویت تیر خلاص را بر فعالیت نیمه‌جان سرمایه‌گذاران ایرانی در این‌ صرافی زد. به‌همین‌دلیل، بعید نیست که دیگر صرافی‌های خارجی نیز مجبور شوند راه بایننس را طی کنند.

به‌دنبال این تصمیمات بازهم محدودیت جدیدی برای ایرانیان رقم خواهد خورد؛ از‌‌این‌رو، قبل از بررسی تمام فاکتورهای مهم صرافی‌، شرایط آن را با‌توجه‌به محدودیت‌‌های موجود بسنجید. همچنینع اخبار مربوط به آن را دنبال و بررسی کنید که فعالیت آن صرافی در کشورهای تأثیرگذار از‌نظر اقتصادی با چه اماواگرهایی رو‌به‌روست.

۲. به‌دنبال پیچیدگی نباشید

یکی از اشتباه‌های رایج که بسیاری از افراد، به‌ویژه مبتدیان مرتکب می شوند، انتخاب صرافی‌ای با ظاهری پیچیده و جزئیات فراوان است. این در حالی است که معمولاً افراد مبتدی قصد دارند یک یا چند رمزارز را بخرند و آن‌ها را نگه‌داری کنند.

این دسته از سرمایه‌گذاران به جزئیات فراوان نیازی ندارند و وجود پیچیدگی در کارکردن با صرافی ممکن است که موجب سردرگمی آن‌ها شود. متأسفانه سعی در اجرای استراتژی معاملاتی افراد حرفه‌ای بدون کسب تجربه کافی یکی از دلایل انتخاب‌ نادرست صرافی در ابتدای کار است. به‌طور‌کلی، سعی کنید در انتخابتان به User-Friendly بودن صرافی دقت کنید.

Transaction Fee

۳. پیش از اینکه دیر شود، کارمزدها را بررسی کنید

تفاوتی ندارد که قصد داشته باشید از اتریوم، بیتکوین، سولانا یا هر رمزارز دیگری استفاده کنید. به‌منظور انتقال و تبادل تمام رمزارزها به پرداخت هزینه برای تبادل نیاز دارید. معمولاً هزینه‌هایی که در صرافی بابت کارمزد از کاربران گرفته می‌شود، شامل هزینه‌های ترید‌کردن و خرید رمزارز یا واریز ارز فیات و تبدیل رمزارزها به یکدیگر است.

شک نکنید کسی که هدفش از ورود به دنیای ساده و درعین‌حال پیچیده رمزارزها کسب سود است، آخرین چیزی که می‌خواهد، هزینه‌های زیاد برای معاملات و تبادلات در صرافی است. یکی از معیارهای مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال، بررسی میزان کارمزد دریافتی صرافی است.

۴. امنیت؛ دغدغه اول و آخر

اگر میزان کارمزد صرافی برای شما اهمیت ندارد یا زمان کافی برای تحقیق درباره آن را ندارید یا User-Friendly بودن پلتفرم مدنظرتان برای شما مهم نیست، لااقل درباره امنیت صرافی تحقیق کنید!

خرید تتر

همان‌طور‌که می‌دانید، با پیشرفت تکنولوژی و نفوذ اینترنت به تار‌و‌پود زندگی روزمره انسان‌ها، حمله‌های هکرها و میزان سرقت از‌طریق هک‌کردن حساب افراد افزایش یافته‌ است.

همواره صرافی‌ها نیز طعمه مناسبی برای این قبیل‌سرقت‌ها هستند؛ اما هر صرافی با استفاده از روش‌های مطمئن مانند احراز‌ هویت دومرحله‌ای و Cold Storage یا روش‌های تأیید‌شده دیگر، از دارایی‌های کاربران خود محافظت می‌کند. اگر اطلاعاتی دراین‌باره کسب نکرده‌اید، با پشتیبانی صرافی مدنظرتان در ارتباط باشید و به‌دنبال جوابی قانع‌کننده و منطقی درباره استراتژی حفظ امنیت دارایی‌های کاربران در صرافی مدنظر بگردید.

۵. به نظر دیگر کاربران اهمیت دهید

فرض کنید در پلتفرمی مانند دیجی‌کالا، به‌دنبال خرید کفش هستید. پس از بررسی‌ قیمت و نوع کالای مد‌نظرتان، به‌سراغ نظر کاربران می‌روید. قطعاً تعریف و تمجید دیگر کاربران از یک کالا شما را به خریدش ترغیب می‌کند. دقیقاً برخلاف این قضیه، اگر بازخوردهای منفی از آن کالا زیاد باشد، شما از خرید منصرف می‌شوید.

این یکی از روش‌هایی است که برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید پیاده‌سازی کنید. در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال تجربه کاربران در رابطه با صرافی مدنظرتان باشید. قوت‌ها و ضعف‌هایی که از‌ نظر دیگران برداشت می‌کنید، بررسی و اهمیت آن‌ها را برای خود مشخص کنید. تجربه نشان داده است که اگر صرافی یا مرجع خرید و فروش رمزارز عملکرد موفقی داشته باشد و باعث کسب رضایت کاربران شود، قطعاً شما را هم راضی خواهد کرد.

Security of Blockchain

پلتفرمی برای تبادل به‌صرفه

اگر تصمیم گرفته‌اید به بازار پرفراز‌و‌نشیب و هیجان‌انگیر رمزارزها وارد شوید، بی‌شک داشتن رمزارز تتر (USDT) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فعالیت آسان در سایر صرافی‌هاست. یکی از پلتفرم‌های تخصصی‌ خرید و فروش رمزارز تتر در ایران تترلند است.

مجموعه تترلند با تعهد به حفظ امنیت کاربران در بهترین سطوح، امکان خرید رمزارز تتر و فروش آن را با حداکثر سرعت و قیمتی به‌صرفه برای کاربران فراهم کرده است.

سرویس پشتیبانی قدرتمند تترلند از لحظه ورود به ‌وب‌سایت یا اپلیکیشن تترلند تا زمان تکمیل سفارش شما، همه‌روزه همراهتان خواهد بود. همچنین با استفاده از سرویس کد ریفرال تترلند و دعوت از دوستان خود، می‌توانید پاداش میلیونی دریافت کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا