آموزشمتوسطمقاله

ایردراپ (Airdrop) ارزهای دیجیتال چیست؟

ایردراپ (Airdrop) عملی است که به‌موجب آن دارندگان ارز رمزنگاری‌شده خاصی مانند بیتکوین یا تتر رمزارزهای رایگان به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در اصطلاح عامیانه، ایردراپ نوعی هدیه است که هدف آن ترویج بلاکچینی خاص است.

همچنین، به مشتریان وفادار خود با ارائه پیشنهادی تخفیف می‌دهد تا مطمئن شود که آن‌ها همچنان به اشتراک در سیستم‌عاملی با بلاکچین خاص ادامه می‌دهند یا خیر. با Airdrop این ارزها، دیگر به خرید ارز دیجیتال مرتبط به آن نیازی ندارید و می‌توانید به‌رایگان آن را دریافت کنید.

دریافت ایردراپ

آیا واقعاً ارزهای رمزپایه را با ایردراپ (Airdrop) رایگان دریافت می‌کنیم؟

پاسخ مثبت است. اگرچه احتمالاً زمان زیادی را صرف یافتن چنین پروژه‌هایی خواهیم کرد، در روزهای ابتدایی صنعت رمزنگاری، روال متداول ارسال مقادیر کم رمزارز به کیف پول‌های ایجاد‌شده روی زنجیره این ارز دیجیتال بود.

دارندگان نمونه کارها که از قالب رمز ERC20 پشتیبانی می‌کنند، ممکن است گاهی اوقات مشاهده کنند که مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال مختلف روی کیف پول آن‌ها انتقال داده شده است، بدون اینکه خرید ارز دیجیتال را انجام داده باشند.

Airdrop ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

این عمل در بازار رمزنگاری نسبتاً نوپا است؛ در‌نتیجه، قوانین مشخصی درباره عملیات‌های این روش هنوز ایجاد نشده است. این پروژه در آستانه توسعه قرار دارد؛ چرا‌که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چند وب‌سایت رمزنگاری قوانین را نمایش می‌دهند؛ اما در اغلب مواقع، برای جزئیات بیشتر باید با توسعه‌دهنده تماس بگیرید.

برای مثال، تیم توسعه‌دهنده رویداد خاص تاریخی را اعلام می‌کند که باید ایردراپ محصول را انجام دهد. هنگامی‌که تاریخ از‌پیش‌تعیین‌شده تحقق یافت، افرادی که از Airdrop استفاده می‌کنند، «عکس فوری» از بلاکچین می‌گیرند و درنتیجه، دارندگان ارز رمزنگاری‌شده رمزهای الکترونیکی رایگان دریافت می‌کنند.

بیشتر بلاکچین‌های رمزنگاری، به‌ویژه آن‌هایی که در مرحله شروع کار هستند، ترجیح می‌دهند از قبل زمان Airdrop را اعلام کنند و نه به‌صورت لحظه آخری؛ زیرا همه این‌ها برای راه‌اندازی پروژه‌های خود هستند.

چرا ایردراپ

چرا Airdrop؟

دلیل اصلی این عمل، به‌ویژه برای ترویج و تبلیغ ارز دیجیتال جدید و ترغیب مردم به خرید آن است. در دنیای رمزارزها، مردم دائماً به‌دنبال موقعیت‌های هیجان‌انگیز خرید ارز دیجیتال هستند و به‌همین‌ترتیب، فرصت‌های رایگان انگیزه‌ای برای جذب افراد بیشتر به پروژه یا ارز جدید هستند.

اعلام Airdrop در آینده، هم در رسانه‌های اجتماعی و هم در دنیای ارزهای دیجیتال، سر‌و‌صدای زیادی را ایجاد می‌کند. همچنین، Airdrop به پروژه‌ها کمک می‌کند تا بانک اطلاعاتی ارزشمندی به‌دست آورند که هنگام خرید ارز دیجیتال برای شناسایی مشتریان وفادار و دائمی ضروری است.

برخی از این ایردراپ‌ها به مشتریانی نیاز دارند تا چندین فرم آنلاین پر کنند. به‌عنوان مثال، Universa.i o Airdrop از شركت‌كنندگان خود خواسته است كه فهرست شبکه اجتماعی مدنظر خود را براي افراد واجد‌شرايط ورود به ایردراپ ارائه دهند.

مشتریان همیشه باید مراقب سایت‌های کلاه‌برداری باشند و مطمئن شوند که فقط اطلاعات را به وب‌سایت‌های رسمی ارائه می‌دهند. همچنین، هرگز نباید اطلاعات ورود به سیستم شخصی آن‌ها را برای هیچ سازمان دیگری اعلام کرد.

چگونه می‌توان اطلاعات مربوط به Airdrops را به‌دست آورد؟

وب‌سایت‌ها و سیستم‌عامل‌های آنلاین متعددی ایجاد شده‌اند که همگی با هدف آگاهی‌دادن به کاربران از ایردراپ‌های قبلی و آینده و در حال انجام هستند. مثالی جالب در این زمینه، اعلان‌های Icodrops و Airdrop است که هر دو حتی پیشنهادهای مربوط به ایردراپ‌های آینده را ارائه می‌دهند.

روش دیگر دسترسی به اطلاعات مربوط به ایردراپ‌ها، پیگیری در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی دلخواه شماست که می‌توانند مانند Reddit و Instagram باشند.

فروش تتر

مزایا و معایب Airdrop ارزهای دیجیتال

با‌توجه‌به رقابت شدید بین استارت‌آپ‌های ارزهای رمزپایه و خرید ارز دیجیتال، این عمل تلاشی است برای تمایزیافتن دربرابر جمعیت. برخی از مشاغل اختصاص‌داده‌شده به Airdrop ارزهای رمزنگاری‌شده، پیشنهادهایی به کاربران ارائه می‌دهند و خدمات را برای شرکت‌های نوپا فهرست می‌کنند. به‌علاوه طیف وسیعی از خدمات بازاریابی را برای تنظیم دقیق Airdrop خود ارائه می‌دهند. مثل همیشه، تجارت مثبت و منفی در این فضا وجود دارد.

با‌این‌حال، اعلان‌هایی نیز درزمینه ایردراپ ارزهای رمزنگاری‌شده دیگر افراد در صنعت داده شده است. به‌عنوان مثال، Pierre Rochard، بنیان‌گذار Bitcoin Advisory، در توییتر گفت که ایردراپ‌های رمزنگاری می‌توانند مانند طرح‌های پامپ و دامپ باشند. این یعنی دارندگان ارز رمزنگاری‌شده می‌توانند به‌منظور ایجاد سود سریع، ارزش آن را در مدت‌زمان کوتاهی به حداکثر مقدار خود برسانند.

آیا ICO’S وجود دارد؟

آیا ICO’S وجود دارد؟

اساساً Airdrop ICO در جایی به‌وجود می‌آید که شرکتی وقتی اولین ارز دیجیتال خود (اولیه) را عرضه می‌کند، برخی از ارزهای خود را به‌عنوان روش بازاریابی برای خرید ارز دیجیتال و به‌رایگان در‌اختیار علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال قرار می‌دهند. با‌این‌حال، ممکن است گاهی اوقات شرکت‌کنندگان را به انجام کارهای ساده ملزم کند.

سازمان‌های معرفی‌‌کننده ایردراپ

سازمان‌هایی مانند شبکه آموزش بلاکچین وجود دارند که رویدادهای Airdrop را برای ایجاد آگاهی و معرفی افراد جدید با ارزهای دیجیتال و آشنایی با خرید ارز دیجیتال ترتیب می‌دهند.

ایردراپ ارزهای دیجیتال در کیف پول

ایردراپ ارزهای دیجیتال در کیف پول

این شرطی اساسی است که اگر می‌خواهد با رضایت از آن بهره ببرد، باید ارز دیجیتال مرتبط مانند BTH یا ETH را در کیف پول الکترونیکی خود داشته باشد.

جمع‌بندی

غالباً گفته می‌شود که در دنیای تبلیغ محصول، آغاز سفر شناخت خریدار است. به‌گفته روان‌شناسان، شما احتمالاً چیزی که قبلاً دیده یا شنیده‌اید، در‌مقابل چیزی که با آن آشنایی ندارید، می‌خرید. به‌راحتی می‌توان گفت که ایردراپ ارزهای دیجیتال برای موفقیت در بازار خرید ارز دیجیتال از این مفهوم استفاده کرده‌اند.
در این مقاله از بلاگ تترلند سعی کردیم درباره ایردراپ و چگونگی نحوه کارکرد آن و مزایا و معایبش به‌اختصار صحبت کنیم.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا