اخبار

پیش‌بینی قیمت بیت کوین: آیا اخبار منفی مرتبط با ETF در راه است؟

در دنیای پویای رمزارزها، بیت کوین همچنان نقطه کانونی فعالیت بازار به‌شمار می‌رود. از روز یکشنبه ۳۲دسامبر۲۰۲۳ (۱۱دی۱۴۰۲)، بیت کوین با قیمت ۴۲,۲۷۰ دلار معامله می‌شود که افزایش جزئی ۰/۵۲درصدی را نشان می‌دهد. در‌این‌میان، صدور کارت زرد نیجریه و کاهش محدودیت‌های فعلی بانک مرکزی این کشور نیز به پیش‌بینی رونق فراوان در بازار رمزارزها منجر شده است.

علاوه‌بر‌این، Bitwise برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی ETF بیت کوین با ۲۰۰میلیون دلار فاش کرده است که توضیحات مرتبط با آن در پرونده اخیر SEC به‌تفصیل شرح داده شده است. این تحولات به تغییرات بالقوه در مسیر بیت کوین اشاره می‌کند و گمانه‌زنی‌هایی درباره ارزش‌گذاری آینده این رمزارز ایجاد کرده است.

پیش‌بینی Yellow Card پس از رفع محدودیت‌ها: رونق رمزارزها در نیجریه

به‌نوشته کریپتونیوز، به‌دنبال تسهیل ممنوعیت تراکنش‌های رمزارزی به‌واسطه بانک مرکزی نیجریه (CBN)، یکی از صرافی‌های پیشرو در نیجریه، Yellow Card، افزایش چشمگیری را در پذیرش رمزارزها پیش‌بینی کرده است.

Lasbery Oludimu، مدیر ارشد حفاظت از داده‌ها، این توسعه را فرصتی برای افزایش مشروعیت و یکپارچگی با سیستم مالی سنتی می‌داند. با ارائه شفافیت نظارتی CBN، بازار همتا‌به‌همتا احتمالاً تکامل می‌یابد و رقابت و نوآوری را در چشم‌انداز بازار رمزارزهای نیجریه تقویت می‌کند.

Yellow Card افزایش چشمگیر استفاده از BTC را تا سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند؛ زیرا بانک‌ها دوباره وارد صحنه می‌شوند و به‌طور بالقوه رقابت و کارایی و همکاری مالی متعارف بر دارایی‌های دیجیتال را افزایش می‌دهند. CBN دستورالعمل‌هایی را برای ایجاد محیطی ایمن صادر کرده است که به افزایش اعتماد در بازار منجر خواهد شد. علاوه‌بر‌این، Yellow Card قصد دارد مشارکت‌های استراتژیک ایجاد کند و پایگاه کاربرانش را گسترش دهد.

حرکت جسورانه Bitwise: برنامه‌ریزی ETF  دویست میلیون‌دلاری بیت کوین

پرونده اخیر Bitwise Asset Management در SEC نشان می‌دهد که این شرکت طرح پیش‌گامانه ۲۰۰‌میلیون‌دلاری برای راه‌اندازی ETF بیت کوین در نظر گرفته است. این اقدام جاه‌طلبانه بسیار فراتر از تعهد اولیه بلک‌راک به‌مبلغ ۱۰میلیون دلار برای ETF بیت کوین خود است که قرار است در ۳‌ژانویه۲۰۲۴ (۱۳دی۱۴۰۲) عرضه شود.

یکی از سرمایه‌گذاران ناشناس برای خرید سهام ETF Bitwise به‌ارزش ۲۰۰‌میلیون دلار ابراز علاقه کرده است. این رقم سرمایه‌گذاری اولیه بلک راک را بسیار تحت‌الشعاع قرار و به‌طور بالقوه پشتیبانی اولیه قوی برای ارائه Bitwise ارائه می‌دهد. 

توجه به این نکته مهم است که این ابراز علاقه لزوماً به‌معنای وجود توافق‌نامه قانونی نیست. بااین‌حال، بر تشدید رقابت و علاقه سازمانی فزاینده به ETFهای بیت کوین تأکید می‌کند. چنین سرمایه‌گذاری چشمگیری در ETF Bitwise می‌تواند جایگاه بیت کوین را در دنیای مالی تقویت کند و سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری را به بخش رمزارزها جذب کند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

در ۳۱‌دسامبر۲۰۲۴، بیت کوین با قیمتی معادل ۴۲,۴۵۰ دلار، افزایش ۰/۷۲درصدی را نشان می‌دهد. سطح مهم برای تعیین مسیر بیت کوین ۴۲,۹۶۵ دلار است و این رمزارز در مسیر خود با مقاومت ۴۳,۸۵۷ و ۴۴,۶۷۹ و ۴۵,۹۶۲ دلاری مواجه خواهد شد. سطوح پشتیبانی در ۴۱,۶۸۳ و ۴۰,۶۴۹ و ۳۹,۵۰۶ دلار مشاهده می‌شود که برای حفظ ثبات ضروری به‌شمار می‌روند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در ۳۹ قرار دارد که روند نزولی را نشان می‌دهد؛ اما هنوز به محدوده فروش بیش‌از‌حد نرسیده است. این امر موضع محتاطانه در میان فعالان بازار را نشان می‌دهد. معامله بیت‌کوین زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ EMA درحدود ۴۲,۹۸۳دلاری نیز، نشان‌دهنده ‌روند نزولی کوتاه‌مدت در بازار است.

اگرچه وجود الگوی نزولی در نزدیکی ۵۰ EMA درحدود ۴۲,۹۸۵ دلار نشان‌دهنده روند نزولی بالقوه‌ای است، خط روند صعودی نزدیک به ۴۱,۷۵۰ دلار می‌تواند حمایت مهمی را فراهم و از افت شدید جلوگیری کند. به‌طورکلی، جهت فعلی بیت‌کوین زیر سطح ۴۲,۹۸۵ دلار نزولی به‌نظر می‌رسد. با‌وجود‌این، قیمت در سطح درخورتوجهی قرار دارد که ممکن است به‌عنوان مانعی دربرابر کاهش بیشتر عمل کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا