آموزشمبتدی

معرفی ۵ کیف پول برتر تتر و ویژگی‌های آن‌ها

انتخاب کیف پول برتر تتر که علاوه‌بر داشتن امنیت، کارکردی آسان داشته باشد، یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است. تریدرها و سرمایه‌گذارها از تتر برای مقابله با نوسان و تورم یا برای انتقال سرمایه استفاده می‌کنند.

ارزش هر واحد تتر همواره برابر با یک دلار آمریکا و انتقال با آن سریع است و کارمزد اندکی نیز دارد. این ویژگی‌ها موجب شده است که تتر به محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا تبدیل شود.

حال ویژگی کیف پول دیجیتال مناسب چیست و بهترین کیف پول تتر کدام است؟ در این مقاله از بلاگ تترلند، ۵ کیف پول برتر تتر برای ذخیره‌سازی ایمن این رمزارز پایدار را معرفی می‌کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

کیف پول تتر چیست؟

کیف پول تتر (USDT) درحقیقت نرم‌افزاری است که داده‌های کاربر را برای دسترسی به ذخایر تتر نگه‌داری می‌کند. هر کیف پول دیجیتال کلیدی عمومی دارد که مشابه شماره‌حساب بانکی است و می‌توان آن را برای دریافت تتر در‌اختیار دیگران قرار داد.

کیف پول دیجیتال کلیدی خصوصی نیز دارد که مانند رمزعبور است. این کلیدها ترکیبی از کلمات و اعداد هستند که به کیف پول رمزنگاری‌شده تعلق دارند. باید به این نکته توجه کرد کلیدهای خصوصی و کلمات بازیابی‌ای که هنگام ساختن کیف پول برایتان نمایش داده می‌شوند، نباید در‌اختیار دیگران قرار دهید؛ زیرا با این کار کنترل کامل رمزارزها به‌دست دیگران می‌افتد.

نحوه انتخاب کیف پول تتر

چندین عامل در انتخاب کیف پول برتر ERC-20 یا TRC-20 تتر وجود دارد. توجه کنید که توکن تتر در شبکه‌های بلاکچین مختلفی به‌چشم می‌خورد و با‌توجه‌به نوع تتر، باید کیف پول مناسب را استفاده کرد؛ زیرا کیف‌پول‌ها از تترهای خاصی پشتیبانی می‌کنند. رایج‌ترین نوع توکن‌های تتر USDT-Omni در شبکه بیت کوین و UDST-ERC20 در شبکه اتریوم و USDT-TRC20 در شبکه ترون است. 

عامل دیگر در انتخاب کیف پول تتر پشتیبانی از رمزارزهای مختلف و امکان تبدیل مستقیم تتر به سایر رمزارزهاست. بهترین راه برای انتخاب کیف پول تتر، جست‌وجو در میان کیف‌پول‌های مختلف و بررسی ویژگی‌های آن‌هاست. کیف پولی که از قابلیت‌هایی نظیر امنیت و استفاده آسان و پشتیبانی برخوردار باشد، بیشتر در کانون توجه کاربران قرار می‌گیرد.

کیف پول تتر

انواع کیف پول دیجیتال تتر و ارزهای دیجیتال

کیف پول تتر انواع مختلفی دارد و هرکدام از‌لحاظ امنیت و کاربرد با‌هم متفاوت‌اند. در‌ادامه، به انواع مختلف کیف پول دیجیتال تتر اشاره می‌کنیم.

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری (Hardware Wallet) دستگاهی فیزیکی است که به کامپیوتر یا موبایل متصل می‌شود. این دستگاه رمزارزها را به‌صورت آفلاین نگه‌داری می‌کند؛ ازاین‌رو، امن‌ترین نوع نگه‌داری ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. 

ازآن‌جاکه کیف پول سخت‌افزاری به‌طور‌مداوم به اینترنت متصل نیست، رمزارزها را به دور از حمله‌های هکرها نگه‌ می‌دارد. سرمایه‌گذاران رمزارز اغلب برای نگه‌داری حجم‌های زیادی رمزارز از کیف پول سخت‌افزاری استفاده می‌کنند و برای تریدهای روزانه از کیف‌پول‌های آنلاین کمک می‌گیرند.

کیف پول نرم‌افزاری در کامپیوتر

این نوع کیف پول‌ به‌صورت نرم‌افزاری روی کامپیوتر یا به‌صورت افزونه‌ در مرورگر اینترنت نصب می‌شود. کیف پول نرم‌افزاری (Software Wallet) داده‌های دیجیتال را در کامپیوتر شما یا در سرورهای از راه دور نگه‌داری می‌کند.

هنگام استفاده از این نوع کیف پول، توجه به امنیت در درجه اول قرار دارد. به‌دلیل همیشه آنلاین‌بودن، کیف پول نرم‌افزاری در‌معرض تهدید بیشتری قرار دارد؛ پس با ویژگی‌هایی مانند امضای چندگانه یا تأیید هویت دو‌عاملی باید از آن‌ها محافظت کرد.

کیف پول نرم‌افزاری در موبایل

کیف پول موبایل به‌صورت اپلیکیشن‌هایی است که امکان ذخیره‌سازی کوین‌های تتر را برای کاربران فراهم می‌کند. استفاده از این نوع کیف پول معمولاً آسان است؛ با‌این‌حال، به‌دلیل همیشه آنلاین‌بودن به امنیت آن باید بسیار توجه کرد.

همچنین، تمامی کیف‌پول‌های نرم‌افزاری در موبایل خدمات پشتیبانی کاربران را ارائه نمی‌کنند. مزیت استفاده از این نوع کیف پول دسترسی راحت به دارایی‌های رمزارز در هر زمان و هر مکان است. شایان ذکر است برای تریدهای روزانه معمولاً از این نوع کیف پول استفاده می‌شود.

۵ کیف پول برتر تتر

حال که با ویژگی‌های انتخاب کیف پول دیجیتال آشنا شدیم، ۵ نمونه از بهترین کیف‌پول‌های موجود برای ذخیره تتر را معرفی می‌کنیم. هنگام انتخاب کیف پول، به پشتیبانی آن از شبکه بلاک چین به‌کاررفته نیز باید دقت کنید.

۱. تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت یکی از کیف‌پول‌های محبوب برای ذخیره تتر و سایر رمزارزهاست که به‌رایگان در‌دسترس قرار دارد. استفاده از تراست ولت آسان است و راه‌اندازی آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد. تراست ولت کیف پولی چند‌ارزی است و از کوین‌ها و توکن‌های متنوع نظیر بیت کوین، اتریوم و تتر در شبکه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

در سال ۲۰۱۷، این کیف پول برای اولین‌بار راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۸، بایننس آن را خرید. تراست ولت کیف پولی امانی است؛ یعنی کاربر کنترل کامل دارایی‌های خود را دراختیار دارد و کلیدهای خصوصی در سیستم کاربر ذخیره می‌شوند. از ویژگی‌های تراست ولت می‌توان به امکان دستیابی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp)، استیکینگ، ذخیره‌سازی NFT و تبدیل مستقیم رمزارزها اشاره کرد.

از داخل تراست ولت می‌توان به نمودارها و قیمت رمزارزهای مختلف دسترسی داشت. این کیف پول از ۶۵ بلاکچین و بیش از ۴.۵میلیون دارایی دیجیتال و هزاران کوین مختلف پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن تراست ولت برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS و به‌صورت افزونه مرورگر در کامپیوترهای دسکتاپ ویندوز و مک و لینوکس در‌دسترس است.

۲. اگزدوس (Exodus)

کیف پول اگزودوس یکی دیگر از کیف‌پول‌های قدرتمند برای ذخیره تتر و رمزارزهای دیگر به‌شمار می‌آید که از سال ۲۰۱۶، کارش را شروع کرده است. امنیت و رابط کاربری آسان دو ویژگی برجسته این کیف پول هستند. اگزودوس از تتر ERC-20 اتریوم و و تتر TRC-20 ترون پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول سکوی تبادل داخلی نیز دارد که امکان تبدیل تتر به سایر رمزارزها را برای کاربران فراهم می‌کند. کیف پول اگزودوس به‌صورت افزونه مرورگر در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک و لینوکس و سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به‌رایگان در‌دسترس قرار دارد.

۳. اومنی ولت (OmniWallet)

اومنی ولت کیف پولی متن‌باز است که برای نگه‌داری تتر در شبکه بیت کوین (USDT-Omni) استفاده می‌شود. این کیف پول غیرامانی و رایگان است؛ به‌همین‌دلیل، کنترل کامل دارایی‌ها در دست کاربر قرار دارد. کیف پول یادشده از رمزارزهای معدودی استفاده می‌کند و سکوی تبادل داخلی ندارد.

کیف پول اومنی برای نگه‌داری بیت کوین و تتر شبکه بیت کوین مناسب است؛ اما رابط کاربری آن چندان ساده نیست. اومنی ولت به دانلود نیاز ندارد و جزو کیف‌پول‌های آنلاین و مبتنی‌بر وب محسوب می‌شود. اومنی ولت به‌صورت افزونه مرورگر برای سیستم‌عامل‌های مختلف دسکتاپی و سیستم‌عامل‌های موبایلی اندروید و iOS در‌دسترس است.

کیف پول تتر

۴. کیف پول تترلند

کیف پول تترلند برای کاربران تترلند به‌رایگان دردسترس قرار دارد. کاربران تترلند می‌توانند از این کیف پول برای نگه‌داری تتر و تومان و خریدوفروش بیش از صد رمزارز موجود در فهرست مبدل تترلند استفاده کنند. این کیف پول آنلاین از پشتیبانی ۲۴‌ساعته در ۷ روز هفته بهره می‌برد.

استفاده از کیف پول تترلند ساده است و کاربر پس از انجام فرایند احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه، می‌تواند دارایی‌های تومانی یا تتری خود را به این کیف پول تحت‌وب منتقل و دارایی‌های تومانی خود را به‌سرعت و با کارمزد رایگان به تتر یا سایر رمزارزهای موجود در مبدل تترلند تبدیل کند.

کاربران می‌توانند در سیستم‌عامل‌های مختلف با استفاده از مرورگر وارد وب‌سایت تترلند شوند یا اپلیکیشن تترلند را روی موبایل اندرویدی یا iOS خود نصب کنند و سپس ازطریق پیشخوان کاربری، وارد کیف پول تترلند شوند.

۵. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول سخت‌افزاری لجر یکی از روش‌های ایمن برای نگه‌داری از تتر و بیش از هزار رمزارز دیگر است. لجر از تتر شبکه اتریوم و بیت کوین پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری آن مناسب کاربران حرفه‌ای است.

لجر نانو ایکس دارایی‌های کاربران را به‌صورت آفلاین نگه‌داری می‌کند و تنها هنگام جابه‌جایی دارایی به اینترنت متصل می‌شود. همچنین، کلیدهای خصوصی کاربر برای دسترسی به رمزارزها به‌صورت رمزنگاری‌شده به‌واسطه چیپست‌ امنیتی داخل دستگاه محافظت می‌شوند.

کاربر پس از نصب اپلیکیشن لجر لایو روی موبایل یا کامپیوتر خود، دستگاه را با بلوتوث به لجر لایو متصل می‌کند. از لجر لایو برای مشاهده و جابه‌جایی دارایی‌ها استفاده می‌شود. لجر نانو ایکس در‌کنار رقیبانی چون کول ولت پرو و ترزور تی و الیپال تایتان از دارایی‌های کاربران درمقابل حمله‌های آنلاین محافظت می‌کند.

کدام کیف پول برای نگه‌داری تتر مناسب‌تر است؟

عوامل زیادی در انتخاب بهترین کیف پول برای نگه‌داری تتر مؤثرند؛ ولی درمجموع امنیت مهم‌ترین عامل به‌شمار می‌آید. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین نوع کیف پول برای نگه‌داری تتر و سایر رمزارزها هستند؛ اما آن‌ها برخلاف کیف‌پول‌های نرم‌افزاری رایگان نیستند.

نکته مهم دیگر اینکه کیف‌‌پول‌های نرم‌افزاری را به‌راحتی می‌توان در کامپیوتر یا موبایل راه‌اندازی و استفاده کرد و کاربر به پرداخت پول برای استفاده از آن نیازی ندارد. بااین‌حال، به این نکته باید توجه کرد که کیف پول نرم‌افزاری به‌دلیل همیشه آنلاین‌بودن در‌معرض هک قرار دارد.

هنگام انتخاب کیف پول تتر، به امنیت، استفاده آسان، خدمات پشتیبانی کاربران و پشتیبانی از بلاکچینی که تتر در آن قرار دارد، باید توجه کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا