مقاله

۱۰ نکته‌ای که درباره بیتکوین نمی‌دانستید‌

بیتکوین شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در سراسر جهان است؛ اما نکاتی درباره آن وجود دارد که ممکن است هنوز از آن‌ها اطلاع نداشته باشید. در این مقاله از بلاگ تترلند، نگاهی به برخی از حقایق و ارقام بیتکوین می‌اندازیم تا تصویر کاملی از این ارز دیجیتال مبتنی‌بر بلاچین به شما ارائه دهیم.

۱. خالق اسرارآمیز بیتکوین

در سال ۲۰۰۹، شخص یا گروهی از افراد معروف به نام Satoshi Nakamoto بیتکوین را به جهانیان معرفی کرد. این شخص یا گروه در اواخر سال ۲۰۱۰ ناپدید شد و از آن زمان دیگر خبری از او نیست.

خالق اسرارآمیز بیت‌ کوین

همان‌طور‌که هویت ساتوشی ناکاموتو در هاله‌ای از ابهام است، هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند او حتی زنده یا مُرده است. تنها ارتباطی که مردم با او برقرار کرده‌اند، از طریق ایمیل و انجمن‌ها بوده است.

کیف‌پول بیتکوین وی درحدود ۹۸۰هزار بیتکوین را در خود جای داده است که ناکاماتو را به یکی از افراد ثروتمند کره زمین تبدیل می‌کند.

۲. ساتوشی

به‌عنوان احترام به خالق بیتکوین، کوچک‌ترین واحد این رمزارز به‌عنوان ساتوشی شناخته می‌شود. ارزش هر ساتوشی درحدود ۰.۰۰۰۰۵ دلار آمریکا (مانند ۱۱آوریل۲۰۱۹) است که ارزش بسیار کمی است.

ساتوشی

برای تهیه یک بیتکوین، تقریباً به یکصد‌میلیون ساتوشی نیاز دارید.

۳. از‌دست‌دادن بیتکوین

از‌دست‌دادن آدرس Bitcoin خود که به‌عنوان کلید خصوصی نیز شناخته می‌شود، تنها به‌معنای ازدست‌دادن شناسه منحصر‌به‌فرد شما نیست؛ بلکه به‌معنای از‌دست‌دادن تمام بیتکوین‌های موجود در کیف‌پول شماست.

از دست دادن بیت‌ کوین

تحقیقات نشان می‌دهد حداقل ۶۰درصد از کل آدرس‌های بیتکوین اشباح هستند. این یعنی تعداد زیادی از افرادی که از بیتکوین استفاده می‌کنند، آدرس خود را گم کرده‌اند و راهی برای دسترسی به کیف‌پول خود ندارند.

۴. لیبرلند

آوریل۲۰۱۵، انجمنی بین کرواسی و صربستان معروف به لیبرلند متولد شد. Vít Jedlička، سیاست‌مدار، مدیر تبلیغات، فعال و رئیس‌جمهور لیبرلند، این بنیاد را تأسیس کرد. واحد پول رسمی لیبرلند بیتکوین است.

لیبرلند

دولت آن معتقد است که بیتکوین و مفاهیم زیربنایی آن درزمینه بلاکچین روشی امن و شفاف برای ثبت دارایی‌های الکترونیکی و مالی و فیزیکی فراهم می‌کند.

۵. قدرت پردازش بیتکوین

روند استخراج بیتکوین گران است. شما مقدار زیادی پول و وقت و برق پرداخت می‌کنید. استخراج بیتکوین به سرورهایی نیاز دارد که برای آن منظور خاص استفاده می‌شوند.

قدرت پردازش بیت‌ کوین

هرچه سریع‌تر داده‌ها را پردازش کنید، سریع‌تر می‌توانید بلوک یا بلاک را به بلاکچین اضافه و سریع‌تر پاداش بیتکوین را دریافت کنید.

۶. مصرف برق

ایرلند سالانه تقریباً ۵,۰۰۰ کیلووات‌ساعت برق مصرف می‌کند. تمام مزارع استخراج بیتکوین در‌مجموع حدود ۶۰ تراوات‌ساعت برق مصرف می‌کنند. این یعنی تقریباً ۶ ضربدر ۱۰۱۰ کیلووات‌ساعت که مقدار زیادی انرژی است.

مصرف برق

کل کشور ایرلند که دومین شهر پرجمعیت اروپاست و ۸۴,۴۲۱ کیلومترمربع مساحت دارد، برق کمتری از مجموع مزارع استخراج بیتکوین مصرف می‌کند.

۷. ممنوعیت بیتکوین

اگرچه چندین کشور در سراسر جهان، مانند کانادا و آمریکا با تمام وجود بیتکوین را پذیرفته‌اند، برخی از کشورها بیتکوین را قبول نکرده‌اند. گفتنی است که کشورهایی ازجمله بولیوی، ایسلند، بنگلادش و اکوادور استفاده از بیتکوین را کاملاً ممنوع کرده‌اند.

ممنوعیت بیت کوین

 همچنین کشورهایی ازجمله هند و تایلند از ساکنان خود خواسته‌اند تا هنگام استفاده از ارزهای رمزپایه احتیاط کنند؛ اما آن را کاملاً ممنوع نکرده‌اند.

۸. تعداد محدود بیتکوین

تعداد بیتکوین موجود در بازار محدود و ۲۱میلیون توکن است. در زمان نوشتن این مقاله، تقریباً ۱۸میلیون بیتکوین درگردش هستند. این یعنی تقریباً ۸۰درصد از ۲۱میلیون بیتکوین استخراج شده‌اند.

تعداد محدود بیت کوین

بااین‌حال، نگران نباشید؛ زیرا تا سال ۲۱۴۰ هنوز بیتکوین برای استخراج خواهیم داشت. این به‌دلیل نحوه پاداش‌دهی ماینرهاست. به ماینرها به‌ازای هر بلاک اضافه‌شده به بلاکچین، ۶.۲۵ بیتکوین پاداش داده می‌شود و هر چهار سال پاداش به نصف کاهش می‌یابد.

۹. قدرت «B»

اصطلاحات بیتکوین با حروف بزرگ «B» و بیتکوین با حروف کوچک «b» دو معنی متفاوت دارد.

قدرت "B"

۱۰. سریع‌تر از ابرکامپیوترها

سریع‌ترین ابرکامپیوتر جهان Summit است که با ۱۲۲.۳ پتافلاپس کار می‌کند؛ یعنی یک عملیات چهارمیلیونی با نقطه شناور در هر ثانیه. اگر به کل شبکه بیتکوین نگاه کنید، قدرت پردازش حدود ۸۰,۷۰۴,۲۹۰ پتافلاپس است؛ اما یک ابرکامپیوتر می‌تواند چندین کار مختلف انجام دهد، در‌حالی‌که تنها کاری که شبکه بیتکوین انجام می‌دهد، افزودن بلوک به بلاکچین است.

سریع‌تر از ابر رایانه‌ها

جمع‌بندی

امیدواریم از مطالعه این حقایق درباره بیتکوین لذت برده باشید. اگر شما هم به کسب اطلاعات بیشتر درباره بیتکوین و بلاکچین علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً مقالات دیگر بلاگ تترلند را بخوانید.

تترلند معتبرترین صرافی خرید تتر و فروش تتر است که امنیت شما را در‌برابر کلاه‌برداری و سوءاستفاده افراد سودجو تضمین می‌کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا